« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
قاصدک جز گیاهانی است که در بسیاری از نقاط جهان رشد می کند، همچنین قاصدک دارای مواد مغذی بالایی می باشد و برای سلامت بدن هم مفید است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:نوشیدن دمنوش قاصدک یا اضافه کردن برگ و ریشه‌ قاصدک به غذا می‌تواند از فرآیند کاهش وزن حمایت کند. این یکی از مزایای شگفت‌انگیز گیاه قاصدک برای سلامتی است.

ادرار تا ۴ درصد چربی دارد. قاصدک با افزایش دادن میزان ادرار کمک می‌کند تا وزن ناخواسته و آب اضافی بدن‌ کاهش یابد. علاوه بر این، قاصدک غنی از مواد مغذی حیاتی است اما کالری کمی دارد. ۴ فنجان قاصدک تنها ۱۰۰ کالری دارد. به همین دلیل است که بسیاری از آدم‌ها استفاده از قاصدک در آشپزی یا استفاده از آن را به عنوان یک شیرین‌کننده‌ طبیعی و سالم دوست دارند.

ریشه قاصدک دارای ماده‌ای تلخ به نام تراگزاسین، کولین و تاراگزاسترول است همچنین در ریشه آن مقدار کمی تانن وجود دارد و نوعی الکالوئید به نام تاکزین و تاراگزه رول در اعضای این گیاه یافت می‌شود. در ضمن این گیاه دارای ساپونین، قندهای مختلف و اسیدهای چرب است. این گیاه بالاترین حد ویتامین آ را در بین گیاهان داراست و همچنین دارای مقدار زیادی پتاسیم است.


وجود املاح کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیوم، سدیم، منگنز، فسفر، سیلیس و گوگرد در این گیاه ثابت شده‌است.

قاصدک مزایای بسیاری برای سلامتی استخوان دارد. این گیاه منبع خوبی از کلسیم است که نقش مهمی در استحکام و رشد استخوان‌ها ایفا می‌کند. لوتئولین و ویتامین C موجود در قاصدک، آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که توانایی جلوگیری از آسیب‌های مرتبط با سن را در استخوان‌ها دارند. آسیب‌های استخوانی مرتبط با سن اغلب ناشی از رادیکال‌های آزاد هستند. این آسیب‌ها ضعف استخوان، سستی استخوان و کاهش تراکم آن را نشان می‌دهد.

فیبر و دیگر ترکیبات مفید گیاه قاصدک توانایی بهبود سلامت روده و کمک به فرآیند هضم را دارند. فیبر حجم زیادی را به مدفوع اضافه می‌کند و حرکات روده را متناسب می‌کند. کودکان مبتلا به یبوست می‌توانند پس از مصرف قاصدک به طرز قابل توجهی تسکین بیابند. علاوه بر این، گیاه قاصدک همچنین اشتها را تحریک می‌کند. کاهش یبوست یکی از مزایای شگفت‌انگیز قاصدک برای سلامتی است.

قاصدک منبع خوبی از ویتامین‌ها، آهن و پروتئین است. آهن نقشی اساسی در تشکیل هموگلوبین خون دارد. پروتئین و ویتامین B به شکل‌گیری گلبول‌های قرمز و همچنین سایر اجزای خون کمک می‌کنند.

مزایای شگفت‌انگیز برگ و ریشه گیاه قاصدک برای سلامتی شامل استفاده از آن در کاهش التهاب نیز می‌شود، زیرا قاصدک سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب ضروری و فیتونوترینت‌ها است. قاصدک حاوی خواص ضدالتهابی است. استفاده از گیاه قاصدک نه تنها التهاب را درمان می‌کند، بلکه تورم و درد را نیز کاهش می‌دهد.


بین مصرف گیاه قاصدک با سلامت معده یک رابطه‌ی نزدیک وجود دارد. ثابت شده‌است که بهبود هضم یکی از مزایای شگفت‌انگیز ریشه‌ و برگ قاصدک برای سلامتی است. قاصدک به عنوان یک داروی مقوی، ملین و یک سرکوب‌کننده‌ی اشتها در نظر گرفته می‌شود. این گیاه نه تنها فرآیند هضم را بهبود می‌دهد بلکه مانع از اختلالات گوارشی نیز می‌شود. چنین تاثیری به این دلیل است که قاصدک دارای توانایی حفظ تعادل باکتری در روده را دارد. علاوه بر این، استفاده از قاصدک می‌تواند به شما به طور قابل توجهی در حل مشکلات سوء هاضمه کمک کند. قاصدک منبع خوبی از فیبر است؛ بنابراین مصرف منظم قاصدک می‌تواند از بروز یبوست و اسهال جلوگیری کند. علاوه بر این، ریشه‌ و برگ قاصدک برای حل بسیاری از مشکلات جدی دستگاه گوارش موثر هستند.

قاصدک برای سلامت و عملکرد مناسب مغز آن‌قدری خوب و مفید است که این یکی را هم باید در فهرست مزایای شگفت‌انگیز قاصدک برای سلامتی قرار بدهیم. قاصدک غنی از ویتامین K است. ویتامین K دارای توانایی مقابله با آسیب‌های عصبی در مغز است، و به همین دلیل خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.

مشکل آکنه و بروز آن روی پوست اغلب ناشی از عدم تعادل هورمونی است که ممکن است به علت تغییرات فیزیولوژیکی در طی سال‌های نوجوانی ایجاد شود. آب قاصدک یکی از داروهای خانگی موثر برای از بین بردن آکنه است زیرا حاوی خواص دیورتیک، سم‌زدا و خواص آنتی‌اکسیدانی است. آب قاصدک در بهبود ظاهر پوست، کنترل ترشح هورمون‌ها و حذف سموم از طریق ادرار و عرق موثر است. بنابراین، نوشیدن آب قاصدک می‌تواند از بروز آکنه از داخل بدن جلوگیری کند.

ریشه و برگ قاصدک مزایای شگفت‌انگیز زیادی برای پوست دارد. قاصدک یک درمان موثر برای بسیاری از بیماری‌های پوستی است که در اثر عفونت‌های قارچی و میکروبی ایجاد می‌شوند. قاصدک حاوی خواص قلیایی است؛ بنابراین، استفاده از آن می‌تواند به مبارزه با قارچ‌ها، و میکروب‌ها کمک کند. تعجب آور نیست که قاصدک می‌تواند اگزما، خارش، بیماری پای ورزشکاران،درماتوفیوژ(قارچ پوستی یا کچلی)، زگیل و سایر اختلالات پوستی را بدون این‌که عوارض جانبی جدی داشته باشد، درمان کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین