« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۳۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
به قلم محمد صادق علیپور؛
مدیران بنیاد مسکن می گویند اگر کسی قصد واگذاری زمین خود به فرزندانش را داشته باشد باید به ازای هر متر ۴۰ هزار تومان به بنیاد بپردازد....
پایگاه خبری آوای رودکوف:محمدصادق علیپورشهروند لنده ای و از فعلان مجازی شهرستان طی نامه ای به مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد نوشت:

مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد جناب مهندس جنتی پس از عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و همکاران گرامیتان

همانطور مستحضر هستید بنیاد مسکن استان در سال ۱۳۶۵ و بعد از وقوع سیل ویرانگری که باعث اواره کردن خیلی از روستائیان و تخریب منازل مسکونیشان ،اقدام به واگذازی زمین در مکانهای مناسب کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

لنده که در آن زمان بخش بوده خیلی از روستاهایش دچار ضرر و زیان گردیده من جمله روستاهای ایدنک ،مال اخوند،موگرمون و چهار راه عالی طیب و قیام و کل شور و ....

خیلی از افرادی که زمین تحویل گرفتند دامدار و کشاورز بودند و مدتی در لنده سکونت داشتند اما با توجه به نبودن کار انها مجبور شدند دوباره به روستا برگردند تا بتوانند روزی خود را در بیاورند.

برخی نیز در لنده ماندگار شدند اما بعضی از کسانی که به روستاها رفتند معمولا زمین خود را به فرزندان خود واگذار نمودند و برای اینکه این زمین به نام فرزند خود بشود دردسرهای فراوانی را متحمل می شوند.

اما چرا  ؟
مدیران بنیاد مسکن می گویند اگر کسی قصد واگذاری زمین خود به فرزندانش را داشته باشد باید به ازای هر متر ۴۰ هزار تومان به بنیاد بپردازد.

آقای مدیر کل ؛ مفهوم این حرف یعنی چه؟

برای واگذاری زمین هم این قدر طرف را به ادارات پاس کاری می کنند که از تشکیل پرونده پشیمان می شود.

مراحل تشکیل پرونده
۱.نزدیک به ۵۰هزار فقط کپی و پوشه
۲.فرستادن به ادارات مثل شهرداری ،اداره راه، ثبت و....
۳.فرستادن شهرداری دنبال چی پی اس با مبلغ ۱۵۰۰۰۰هزار
۴.وازیر پول به حساب اداره ثبت
۵.واریز پول به حساب بنیاد براساس هرمتر ۴۰۰۰۰هزار یعنی یک زمینی که ۴۵۰متر باشد چیزی نزدیک به ۱۸ملییون باید بپردازیم.

انصافا عدالت کجا رفت ؟
جناب مهندس از شما استدعا داریم این مشکل مردم را مرتفع نمایید و از سرگردانی  مردم به ادارات مختلف جلو گیری کنید.

و در بحث دادن وام مسکن سعی کنید مردم زیاد دچار سر در گمی نشوند و با کمترین حضور وام را به مردم اهدا کنند.

ضمنا در اداره بنیاد مسکن شهرستان لنده علی رغم شایستگهای فرزندان بومی خود، هیچ کدام از کارمندان این اداره لنده ای نیستندواقعا چرا نباید از بچه های لنده که به نوعی مشکلات مردم را می دانند و دلسوزی شان برای مردم بیشتر است در این اداره استفاده گردد.

در پایان از شما برادر عزیز تقاضاداریم به این موارد توجه ویژه ای داشته باشید و مشکلات مردم را در دستور کار خویش قرار دهید....


اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان "آوای رودکوف" است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان "آوای رودکوف" می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
0
انصافا تا وقتی بنیاد مسکن لنده یکی مثل ر.... داخلش هست نباید هم انتطاری از این اداره داشت. پرونده رو امضا ازمون گرفت گفت بسلامت باید نامه بزنم ثبت برای تهیه سند بعداز چهل روز پیگیر شدیم پرونده رو گم کردند. نه خودش دنبالش بود نه زیر دستش . گفتند باید خانم رنجبر بیاد پیداش بکنه . که بعداز مرخصی خانم رنجبر امد پیداش کرد. اقای .... میگفت ما اینجا یه نماینده ایم نه یه کارمند. واقعا جای نیروی بومی و دلسوز خالیه در این سمت . به امید رفتن نیروهای غیربومی وکارنابلد و تحویل نیروهایی متخصص و دلسوز .


درود بر کارگروه اوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین