« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
برای سال تحصیلی 1400-1399؛
بخشنامه جذب سرباز طلبه به استان‌ها ابلاغ شد و در این بخشنامه تأکید شده است اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش، به منظور فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،در اجرای مصوبه فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تسری مقررات خدمت وظیفه روحانیون در امور علمی، فرهنگی و تبلیغی در وزارت آموزش و پرورش و با توجه به مجوز شماره 74/215/1/2213 مورخ 6 اردیبهشت 1399 ستاد کل نیرو‌های مسلح و نامه شماره 1941 مورخ 13 خرداد 1399 مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در نظر است همانند سنوات گذشته جمعی از روحانیون، دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و امور فرهنگی به انجام برسانند.

شرایط فردی که طلاب به این شرح است:

1- دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه
2- برخورداری از توانایی جسمی لازم برای انجام ماموریت‌های محوله
3- تعهد به انجام ماموریت‌های محوله در طول دوران خدمت سربازی
4- ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئونات روحانیت
5- دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه
و از جمله ضوابط این طرح می‌توان به اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش، به منظور فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی اشاره کرد.

همچنین اولویت محل خدمت این افراد مدارس با نیاز‌های خاص فرهنگی – تربیت و مدارس شبانه روزی و مناطق محروم خواهد بود.

مدت خدمت وظیفه در آموزش و پرورش 24 ماه است و برای افرادی که در بین سال تحصیلی منتزع شده و یا مرتکب غیبت غیرموجه (بیشتر از یک ماه) گردند، گواهی انجام وظیفه صادر نمی‌شود.
انجام خدمت وظیفه براساس این بخشنامه، محدود به مدت یاد شده است و با انقضای آن باید از ادامه خدمت جلوگیری به عمل آید؛ در ضمن انجام خدمت وظیفه هیچ گونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نخواد کرد.

به گزارش صدا  وسیما، به کارگیری مشمولان در شهر‌های قم، مشهد و اصفهان مجاز نبوده و امکان صدور ابلاغ برای آنان در مناطق فوق مقدور نیست در ضمن تعیین محل خدمت سربازان طلبه باید خارج از محل اشتغال به تحصیل آنان باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین