« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
آوای رودکوف گزارش می دهد؛
دیوان محاسبات کشور علاوه بر ستاد مرکزی مستقر در پایتخت، در کلیه مراکز استانها نیز به موجب قانون تشکیلات استانی دارد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، مهرداد بذرپاش که اخیرا  با رای نمایندگان مجلس به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد هم اکنون ۴۰ ساله است و فعالیت جدی و اجرایی خود را از حلقه مشاوران جوان شهردار اسبق تهران یعنی دکتر محمود احمدی نژاد آغاز کرد. فعالیتی که بعدها با رئیس جمهور شدن دکتر احمدی نژاد گسترده‌تر شد.


بذرپاش ابتدا رئیس شورای مشاوران ریاست جمهوری شد و پس از مدت کوتاهی در فروردین ۸۶ و در سن ۲۸ سالگی به سمت مدیرعامل شرکت پارس خودرو از زیرمجموعه‌های گروه تولیدی خودرو سایپا انتخاب و به فاصله بسیار کوتاهی یعنی بهمن ماه همان سال به مقام مدیرعاملی این گروه صنعتی دست یافت.

بذرپاش سال ۸۸ و پس از پایان مسوولیت خود در سایپا به سمت معاون رییس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان منصوب شد و تا سال آذرماه ۸۹ نیز در این سمت فعالیت کرد. او در نهمین دوره انتخابات مجلس به عنوان نماینده به مجلس راه یافت.  

او در حال حاضر مدیرمسوول روزنامه وطن امروز است و سابقه ریاست فرهنگسرای خاوران، عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، عضویت در شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور و سابقه عضویت در هیات رئیسه فدراسیون‌های تیراندازی، اتومبیلرانی و موتورسواری جمهوری اسلامی ایران را دارد.

وظایف دیوان محاسبات
دیوان محاسبات کشور مؤسسه ای دولتی است که در امور مالی و اداری مستقل می باشد و زیرنظر مجلس شورای اسلامی بعنوان بازوی نظارتی آن عمل می نماید. این دیوان به کلیه حسابهای وزارتخانه، مؤسسات، شرکتهای دولتی و سایر دستگاههائی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند به ترتیبی که قانون مقرر می‌دارد رسیدگی یا حسابرسی می‌نماید که هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد. دیوان محاسبات حسابها و اسناد و مدارک مربوطه را برابر قانون جمع‌آوری و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظارت خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌نماید. دیوان محاسبات در اصطلاح حقوقی چنین تعریف شده است :

دیوان محاسبات دادگاهی است مالی که مأمور معاینه و تفکیک محاسبات اداره مالیه و تفریغ کلیه حسابداران خزانه بوده و نیز نظارت می‌کند که هزینه‌های معینه در بودجه از میزان معین شده تجاوز نکند و تغییر و تبدیل نیابد و هر وجهی در محل خود صرف شود و نیز مکلف است که در امر معاینه و تفکیک محاسبات ادارات دولتی و جمع‌آوری سند خرج محاسبات و صورت کلیه محاسبات مملکتی اقدام نماید.

با توجه به صراحت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چگونگی ساختاری و مفهوم چنین تعریفی بطور صریح در اصول ۵۴ و ۵۵ قانون اساسی آمده است.

دیوان محاسبات کشور علاوه بر ستاد مرکزی مستقر در پایتخت، در کلیه مراکز استانها نیز به موجب قانون تشکیلات استانی دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: