« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۶۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
سیاسی
زیباکلام؛ احمدی نژادی‌ها ریاست قالیباف را نمی‌پذیرند صادق زیباکلام درباره مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم در اختیار اصولگرایان تندرو، جبهه پایداری و طرفداران احمدی نژاد خواهد بود این سه جریان با اصولگرایان میانه رو و قالیباف کنار نخواهند آمد آنها برای ریاست جمهوری احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ تلاش خواهند کرد حتی اگر قالیباف رئیس مجلس شود این ریاست اسمی خواهد بود و قدرت واقعی در دستان این جریانات تندرو است
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛صادق زیباکلام استاد دانشگاه دراینباره به آفتاب یزد می‌گوید: « بعد از اعتراضات آبان ماه من همواره بر این عقیده بودم که مجلس آینده صرف نظر ازاینکه چه کسی در آن رئیس می‌شود یا چه کسانی در هیئت رئیسه آن قرار می‌گیرد، در اصل در اختیار سه طیف اصولگرایان تندرو، جبهه پایداری و طرفداران آقای احمدی‌نژاد است.

این سه طیف قدرت اصلی مجلس یازدهم خواهند بود اینها نه با قالیباف و نئو اصولگرایی کنار میایند نه با اصولگرایان سنتی و موتلفه. هریک ازاین سه طیف قدرت را از آن خود می‌خواهد و چه بسا تدارک رئیس جمهور یازدهم هم توسط همین مجلس یازدهم شکل می‌گیرد. بارها نیز گفته ام که تلاش بخشی ازمجلس نشینان یازدهم این است تا نامزد اصلی شان شخص آقای احمدی‌نژاد باشد میدانند که صلاحیت او تایید نمی‌شود اما تلاش خیلی زیادی برای تایید صلاحیتش به کار می‌گیرند. به عبارتی برعکس اصلاح‌طلبان که در برابر شورای نگهبان بدون هیچ مقاومتی سمعا و طاعتا هستند. این طیف در برابر شورای نگهبان قرص و محکم خواهد ایستاد. اگر موفق نشدند، آن وقت احتمالا بخش تندروتر مجلس به جای احمدی‌نژادی‌های مجلس، فعال می‌شوند و به سمت افرادی مثل سعید جلیلی برای ریاست جمهوری گرایش می‌یابند.»

زیباکلام ادامه می‌دهد: « بنابراین در آینده، مدیران احمدی‌نژادی چه تشکیل فراکسیونی به نام فراکسیون احمدی‌نژادی یا مدیران دولت نهم و دهم بدهند یا ندهند،بخش عمده‌ای از این مجلس برای آن هاست. آن‌ها نیز مانند پایداری‌ها با قالیباف کنار نخواهند آمد. به عبارتی اگر هم قالیباف رئیس مجلس یازدهم بشود رئیس مجلس اسمی خواهد بود و قدرت واقعی از آن مجموعه‌ای از مدیران دولت نهم و دهم و سپس پایداری هاست.



منبع: سایت دیده بان ایران
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
0
هرکس خدمات محبوب ملت انجام دهد نظیر مسکن مهرش و یارانه و سهام عدالتش و دهها خدمات دیکر و راه او را ادامه دهد ملت حمایتش می کنند عشق ملت است حاج محمود احمدی نژاد این مجلس و دولت که برا ملت کاری نکردند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: