« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
در گفتگوی آوای رودکوف با رئیس جدید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی عنوان شد:
دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی از مهم ترین اولویت های بخش کشاورزی و سیاست های کلان کشور بوده و در اسناد بالادستی نظام و برنامه های توسعه بر آن تاکید شده است.
پایگاه خبری آوای رودکوف:احمد بایبوردی رئیس جدید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی  در گفتگو با خبرنگار آوای رودکوف اظهارکرد: تحقیقات همواره راهبردی مناسب برای افزایش تولید و عرضه محصولات کشاورزی و درنتیجه، رفع شکاف عرضه و تقاضا بوده است.


وی بااشاره به مهم ترین اولویت های بخش کشاورزی و سیاست های کلان کشور افزود: دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی از مهم ترین اولویت های بخش کشاورزی و سیاست های کلان کشور بوده و در اسناد بالادستی نظام و برنامه های توسعه بر آن تاکید شده است.

بایبوردی ادامه داد: در این مطالعه با استفاده از الگوی بهینه یابی برنامه ریزی ریاضی، مخارج بهینه تحقیقاتی به منظور رفع شکاف عرضه و تقاضای بخش کشاورزی، برای سال های ۱۳۴۶ تا ۱۳۸۶، بررسی شده است.

وی  افزود: نتایج نشان داد که به طور متوسط در این دوره، افزایش ۹/۳۲درصدی مخارج تحقیقاتی افزایش۳/۸ درصدی عرضه را در پی داشته و نسبت عدم تعادل عرضه و تقاضا را از ۱۴/۱ در حالت موجود به ۰۸/۱ در حالت بهینه کاهش داده است؛ یعنی، به طور متوسط حدود ۶ درصد از ۱۴درصد شکاف موجود در عرضه و تقاضا، با استفاده از تحقیقات بهینه، رفع می شود،

 بایبوردی ضمن بازگو نمودن نتایج اثربخشی تحقیقات بر بهره وری بخش کشاورزی  خاطرنشان کزذ: پیشنهاد می شود با توجه به اثربخشی تحقیقات بر بهره وری بخش کشاورزی و روابط حاکم بر عرضه و تقاضا، سطح بهینه بودجه تحقیقاتی، به منظور دستیابی به سطح بهینه شکاف عرضه و تقاضا، با حداکثر بازده در قانون بودجه سنواتی کشور تعیین شود.

گفتگو از: امیر مسعود طایفه سلطانخانی /خبرنگار آوای رودکوف؛آذربایجان شرقی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: