« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
مدیر گروه طب سنتی و ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
مدیر گروه طب سنتی و ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طب سنتی بخشی مکمل از طب مکمل است، گفت: طب سنتی ایرانی که امروزه با عنوان 'طب ایرانی' شناخته می شود از سوی وزارت بهداشت تایید شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، سید جواد مجتبوی با اعلام این مطلب، اظهار کرد: درمان توسط افراد غیر پزشک به دلایل قانونی و شرعی قابل قبول نیست؛ بنابراین درمانهایی با عنوان طب اسلامی، طب الائمه و طب النبی از نظر وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامتی مردم و همچنین بسیاری از علمای مذهبی، مورد تایید نمی باشد.

مدیر گروه طب سنتی و ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، افزود: طب به دو بخش 'طب رایج و طب مکمل' تقسیم می‌شود و طب رایج در همه کشورها یکی است.

او، بیان کرد: کتاب 'هاریسون پزشکی' برای دانشجویان پزشکی در ایران و آمریکا و اروپا یکسان تدریس می شود و اطبا بر اساس مطالب این کتاب درمان می کنند اما در عین حال هر کشوری طب سنتی خود را نیز دارد.

مدیر گروه طب سنتی و ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: همه متولیان وزارت بهداشت و درمان به دنبال این هستند که طب سنتی و ایرانی مسیر قانونی خود را طی کند اما در این میان گروهی در مشهد و حتی دیگر شهرها و استانها با سوءاستفاده از اعتقادات مردم درمانهایی را تحت عنوان طب اسلامی ترویج می کنند.

او، درمانهای ادعایی این افراد را غیرعلمی و مغایر قوانین جاری جمهوری اسلامی توصیف و بیان کرد: حتی این افراد به طب رایج برچسب 'طب استعماری' زده و آن را از اساس رد می کنند و واکسیناسیون را قبول ندارند و داروهای شیمیایی را داروهای استعمارگران می دانند.

مجتبوی، اضافه کرد: آنها حتی طب سنتی ایرانی را نیز قبول ندارند و معتقدند که طب از طریق انبیاء رسیده و وحیانی است و فقط نزد آنها به عنوان متولیان طب اسلامی است.

این متخصص طب سنتی، ادامه داد: پرونده یکی ازهمین افراد که ملبس به لباس مقدس روحانیت است و موسسه اش پارسال پلمب شد در دادگاه ویژه روحانیت مفتوح است.

مجتبوی، یادآور شد: هم اکنون با تجویز اقلامی با عناوین 'داروی جامع امام رضا، داروی امام کاظم و بخور حضرت مریم' و دیگر مواد دست ساز که بهداشتی و علمی نیستند ظاهرا به درمان بیماران مبادرت می کند که تبعات و عوارض زیادی برای سلامت مردم در پی دارد.

او، گفت: شاگردان این فرد نیز در سطح برخی مساجد و بین مردم به صورت غیرقانونی حضور یافته و مواد دست ساز را تحت عنوان داروهای طب اسلامی می فروشند که هیچکدام مورد تایید وزارت بهداشت نیستند.

او، بیان کرد: کتاب 'هاریسون پزشکی' برای دانشجویان پزشکی در ایران و آمریکا و اروپا یکسان تدریس می شود و اطبا بر اساس مطالب این کتاب درمان می کنند اما در عین حال هر کشوری طب سنتی خود را نیز دارد.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: