« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آیین گشایش نمایشگاه بزرگ کتاب گفت: حدود ۵۰۰ هزار جلد کتاب توسط بیش از ۲۵۰ ناشردر هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ رضا دهبانی‌پور  در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این روزها شاهد دو رویداد مهم فرهنگی و هنری در استان هستیم، اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر یکی از این رویدادهای مهم است که ١٤ بهمن‌ماه افتتاح و تا ٢٢ بهمن ادامه دارد و نمایشگاه بزرگ کتاب استان دومین رویدادی است که امروز افتتاح شد.



وی با بیان اینکه امسال در کنار نمایشگاه کتاب ١٥ غرفه نیز به نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اختصاص یافته است، افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی در جلسه نخستی که برای برگزاری نمایشگاه کتاب در استانداری برگزار شد قول‌هایی دادند اما به قول خود عمل نکردند اما برخی دستگاه‌ها نیز همکاری خوبی داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقداماتی که با وجود کمبود منابع اعتباری برای برگزاری نمایشگاه کتاب در استان انجام شده بخش قابل توجه مبتنی بر سختکوشی و اراده همکاران ما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

دکتر دهبانی‌پور با بیان اینکه نمایشگاه کتاب استان همواره یکی از رخدادهای فرهنگی مهم بوده و مردم کهگیلویه و بویراحمد با وجود محدودیت‌های مالی همواره استقبال خوبی از این نمایشگاه داشته‌اند، عنوان کرد: در این نمایشگاه بیش از ٢٥٠ ناشر در ١٣٥ غرفه به مدت یک هفته آثار خود را ارائه می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حدود ٥٠٠ هزار جلد کتاب در این نمایشگاه ارائه می‌شود و مردم می‌توانند با ٢٠ درصد تخفیف از بانک شهر بن کتاب بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به نواها و آواهای فراموش شده استان و ظرفیت های موسیقی،  گفت: پس از ایام فاطمیه دوم با محوریت احیای نواهای گم شده و مبتنی بر موسیقی سنتی، جشنواره آواها و نواها در استان برگزار می شود.

 دهبانی پور خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زیاد برنامه ها، برنامه شعر آزاد بلاد شاپور و برنامه داستان کوتاه سقلاتون طی فروردین ماه اجرایی می شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: برخی می‌گویند که چرا از برخی ناشرین برای حضور در نمایشگاه کتاب استان دعوت نمی‌شود، ما از آنها دعوت می‌کنیم اما این ناشرین می‌گویند کف میدان انقلاب مشتری بیشتری داریم و کتاب‌های‌مان را بدون تخفیف به فروش می‌رسانیم.

وی ابراز کرد: امسال برای کمک به ناشر، کتابخانه و مؤلف ١٠٥ میلیون از دست مولفین کتاب می‌خریم تا انگیزه بیشتری برای فعالیت در این حوزه ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ٢٦٠ میلیون در اهدای کتاب تفاهم‌نامه داریم که این مورد نیز از دیگر برنامه‌های مهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این حوزه محسوب می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: