« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
آوای رودکوف:در تقويم رسمى کشور ما (ايران) روز نهم ارديبهشت به عنوان روز شوراها ياد شده است.

پایگاه خبری آوای رودکوف:شورا يک اصل عقلى است که آموزه‌هاى دين اسلام در کتاب و سنت نيز بر آن صحه گذاشته است. انقلاب اسلامى ايران نيز که بر مبناى آموزه‌هاى اسلامى در چارچوب هدف سلبى خود با استبداد و خودرايى فرمانروايان به مبارزه برخاست و تحقق مشارکت عمومى مردم در تعيين سرنوشتشان را به عنوان يک هدف ايجابى برگزيد. اصل ارزشمند شورا را مورد توجه جدى قرار داد و قانون اساسى هنگامى که در بيان اصول کلى حاکم بر نظام جمهورى اسلامى در اصل ششم شيوه اداره امور کشور را بر آراء عمومى مبتنى کرد و روش آن را انتخابات قرارداد، به موازات اشاره به انتخاب رئيس جمهورى و نمايندگان مجلس شوراى اسلامى، از انتخاب اعضاى شوراهاى اسلامى نيز به عنوان ابزارى براى تحقق حاکميت مردم و تجلى اراده عمومى ياد کرده است.

بر همین اساس و با توجه به جایگاه این شورا در سیستم اداری و نظارتی شهر و روستا هر ساله در نهم‎ اردیبهشت؛‎ یعنی سالروز تشكیل‎ شوراهای‎ اسلامی‎ كشور، معمولا این روز را گرامی و از خدمات اعضای شورا چه در قالب جلسه و یا غیر از آن تجلیل بعمل می آید.

لذا در همین راستا رئیس شورای شهرستان لنده از بی اعتنایی مسولین محلی و استانی بخاطر آنچه که وی بی توجهی به شوراها در این روز نامیده گلایه کرده است.

خلیفه پورفتحی در بخشی از یاداشت خود که برای این پایگاه خبری ارسال نموده نوشت:با سلام خدمت اصحاب محترم رسانه، امروز (نهم اردیبهشت )مصادف بود با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه مبنی بر تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا،شورای هایی که پل ارتباطی میان ملت و دولت هستند اما به نظر می رسد ، چون این پل از دو طرف تحت فشار قرار دارد  زودتر از موعد مقرر متلاشی خواهد شد.

رئیس شورای شهرستان لنده ضمن گلایه از عدم تجلیل از اعضای شوراهای شهر و روستا اظهار کرد:براستی شوراهای شهر و روستا خصوصا در این شهرستان چون چوپانانی بی مواجبند و لذا می‌طلبید که مسئولان شهرستانی و  استانی حداقل در این روز قدر دانی خشک و خالی هم می کردند و  یا طی جلسه ای جویای احوال آنان  می شدند .
ایشان در ادامه گفت البته شهرستان کهگیلویه روسای شورای هایش را به دیدار رئیس محترم جمهوری فرستادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: