« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
آوای رودکوف/مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمدگفت:مبایعه نامه هایی که در بنگاهها بین خریدار و فروشنده تنظیم می شود نوشته عادی است و به هیچ وجه سند رسمی محسوب نمی شود.

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از  روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد،سعید محوری گفت: مبایعه نامه هایی که در بنگاهها بین خریدار و فروشنده تنظیم می شود نوشته عادی است و به هیچ وجه سند رسمی محسوب نمی شود و اگر در منزل نیز بین طرفین نوشته ای تنظیم شود هیچ فرقی با قولنامه های بنگاهها نمی کند، ولی اسنادی که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم و صادر می شود دارای آثار و ضمانت اجرایی هستند به این معنا که اگر اختلافی در مفاد سند پیش بیاید، ادارات اجرای اسناد رسمی ثبت اسناد و املاک مفاد آن را بدون مراجعه به محکمه اجرا می کنند و این اسناد لازم الاجرا هستند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد ، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه های کاداستر ، بانک جامع اطلاعات املاک و اصلاح فرایند خدمات ثبتی در راستای ارائه سریعتر خدمات به مردم، تسهیل در نقل و انتقال املاک، الکترونیکی کردن استعلامات و خلاصه معاملات افزود: تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به اسناد کاداستری تک برگ نقطه عطفی در فعالیت های ثبت اسناد و املاک استان است.

محوری، کاهش مراجعات مردمی به ثبت اسناد و املاک با افزایش ارائه خدمات در فضای مجازی را از سیاست های جدی ثبت اسناد و املاک دانست و گفت: هم اکنون ارائه خدمات در بسیاری از حوزه ها از جمله اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی، ثبت شرکت ها، برندها و اختراعات، به صورت الکترونیکی و غیر حضوری صورت می گیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ثبت انواع شرکت‌ها، مؤسسات تجاری و تعاونی‌ها و انحلال این شرکت‌ها، نظارت بر دفاتر اسناد رسمی از نظر صحت تنظیم و ثبت معاملات و نظارت بر دفاتر ازدواج از نظر صحت شرایط کلی تنظیم اسناد ازدواج و طلاق از جمله وظایف  ثبت اسناد به شمار می‌رود.

محوی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان یکی از قدیمی ترین دستگاه های اداری و نهادهای حاکمیتی، نقش مهمی در توسعه اقتصادی، رفاه عمومی، عدالت اجتماعی، کاهش ارجاعات به محاکم قضایی، قضازدایی، سلامت خانواده و جامعه و رضایت مندی مردم ایفا می کند.

وی با تاکید بر توسعه ثبت املاک گفت: موضوع املاک و مالکیت‌ها در گذشته آسیب‌های زیادی را متحمل جامعه کرد و باید با مستقر کردن نظم حقوقی در جامعه این آسیب‌ها را کم و هزینه‌ها را جبران کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان، مالکیت‌های غیر منقول مربوط به اداره خود و سازمان خود را ثبت رسمی کنند. وی افزود: دستگاه‌های دولتی از قبیل اداره منابع طبیعی راه و شهرسازی و غیره که هرکدام بخشی از اموال غیرمنقول کشور را در اختیار دارند و بخشی هم مسئول حفظ و حراست از آن هستند درجهت ثبت مالکیت‌های دولتی اقدام کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: