« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۹۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه با شکوهی مثال زدنی برگزار شد و آحاد و اقشار مختلف مردم ایران اسلامی با حضور خود در پای صندوق‌های رای یکبار دیگر اعتماد و ارادت خود را به الگوی مردم سالاری دینی نشان دادند

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ،انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه با شکوهی مثال زدنی برگزار شد و آحاد و اقشار مختلف مردم ایران اسلامی با حضور خود در پای صندوق‌های رای یکبار دیگر اعتماد و ارادت خود را به الگوی مردم سالاری دینی نشان دادند؛ بنابراین ضروری است تا  هفتم اسفند 94 را نیز به برگ‌های زرین دفتر پرمدال و افتخار نظام جمهوری اسلامی افزود.

در حالیکه حدیقف مشارکت مردمی در انتخابات کشورهای غربی داعیه دار دموکراسی از 40 درصد تجاوز نمی‌کند، در انتخابات روز جمعه خبرنگاران رسانه‌های خارجی صف‌های طویل منتهی به صندوق های اخذ رای را دیدند و برای کشورهای خود منعکس کردند.

طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی وزیر کشور به عنوان مجری اصلی برگزاری انتخابات، میزان مشارکت مردمی در سراسر کشور در انتخابات هفتم اسفند، 62 درصد بود که در سطح جهانی آمار مطلوب محسوب می‌شود و نشان از ظفرمندی الگوی مردم سالاری دینی در برابر الگوهای پارادوکسیکالی همچون لیبرال دموکراسی و سوسیال دموکراسی رایج در جوامع غربی است.

اما شاید نگاهی به آمار تفکیک شده استانی مشارکت مردمی در انتخابات هفتم اسفند خالی از لطف نباشد:

استان تهران

تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی همواره از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کانون توجه بوده است؛ مردم تهران در انتخابات هفتم اسفند با مشارکت 50 درصدی خود نشان دادند القائات و پمپاژهای رسانه‌های معاند مبنی بر قهر سیاسی پایتخت‌نشینان از اساس کذب است.

استان اصفهان

آنطور که رسول زرگرپور استاندار اصفهان گفته است، میزان مشارکت مردم این استان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۶۱ درصد بوده است.

استان خراسان رضوی

در استان خراسان رضوی نیز مشارکت مردم در انتخابات، 68 درصد برآورد شد.

استان آذربایجان شرقی

سعید شبستری رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی نیز از مشارکت ۶۲ درصدی مردم این استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان خبر داد.

استان آذربایجان غربی

رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی روز یکشنبه در جریان نشست خبری خود، گفت: مردم آذربایجان غربی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشارکت 65.5 درصدی داشتند.

استان کرمان

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان نیز از مشارکت ۶۳ درصدی مردم این استان در انتخابات هفتم اسفند خبر داد.

استان یزد

محمد علی طالبی رئیس ستاد انتخابات استان یزد در جریان یک نشست خبری با اشاره به حضور پرشور مردم این استان در انتخابات هفتم اسفند، گفت: مشارکت مردم استان یزد در انتخابات هفتم اسفند ۷۴ درصد بود.

استان کرمانشاه‌

شاه آبادی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه‌ از ثبت میانگین ۶۰درصدی مشارکت مردم این استان در انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم خبر داد.

استان مازندران

ربیع فلاح استاندار مازندران نیز مشارکت مردم این استان در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را 61 درصد اعلام کرد.

استان گیلان

مشارکت ۶۵ درصدی مردم گیلان در انتخابات؛ این آماری بود که محمد علی نجفی استاندار گیلان در همان شب برگزاری انتخابات از تحقق آن خبر داد.

استان کهگیلویه وبویراحمد

فتاح محمدی رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت: میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات مجلس دهم 80 درصد بوده است.

استان خوزستان

مردم استان خوزستان نیز در انتخابات هفتم اسفند مشارکت 70 درصدی را رقم زدند.

استان بوشهر

آنطور که فتح‌الله حقیقی  رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفته است:متوسط مشارکت مردم استان بوشهر در انتخابات 76 درصد بوده است.

استان هرمزگان

جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز گفت: ۶۷ درصد مردم استان هرمزگان در انتخابات مشارکت داشتند.

استان قزوین

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین نیز از مشارکت 61 درصدی مردم قزوین در انتخابات هفتم اسفند خبر داد.

استان خراسان شمالی

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی از مشارکت 71 درصدی مردم این استان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خبرداد.

استان خراسان جنوبی

وجه‌الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: 72 درصد مردم استان خراسان جنوبی در انتخابات مشارکت کردند.

استان قم

جمالی رئیس ستاد انتخابات استان قم نیز از مشارکت بیش از ۶۰ درصدی مردم قم در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

استان فارس

به گفته هادی پژوهش جهرمی، رئیس ستاد انتخابات استان فارس مشارکت مردم در این استان ۶۳.۶ درصد بوده است.

استان ایلام

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان ایلام نیز از مشارکت بیش از 75 درصدی مردم این استان در انتخابات خبر داد.

استان اردبیل

ماریا موسوی جانشین رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: 61.5 درصد واجدین شرایط رای در این استان در انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

استان البرز

سید حمید طهایی استاندار البرز از مشارکت ۵۴ درصدی مردم این استان در انتخابات هفتم اسفندماه خبر داد.

استان چهارمحال وبختیاری

مردم چهارمحال وبختیاری نیز در انتخابات مشارکت 75 درصدی داشتند.

استان زنجان

جمشید انصاری استاندار زنجان میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان را 67 درصد اعلام کرد.

استان سمنان

محمدرضا میرزایی رئیس ستادانتخابات استان سمنان از مشارکت بالای 60 درصدی مردم این استان در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

استان سیستان و بلوچستان

علی اصغر جمشید نژاد رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: 66.14 درصد (شصت و شش و 14 صدم درصد) مردم این استان در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

استان کردستان

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان میزان مشارکت مردم کردستان در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را 53.3 درصد اعلام کرد و گفت: 613هزار و 27 نفر از مردم کردستان در این دوره از انتخابات شرکت کردند.

استان مرکزی

شکرالله حسن‌بیگی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی مشارکت مردم این استان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را 60.4 درصد عنوان کرد.

استان همدان

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: ۵۸ و یک دهم درصد از مردم استان همدان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
0
سلام. عالی بود خسته نباشید. در صورت امکان روند پیگیری دسترسی مجدد به سایت عصر دنا را اعلام تا اطلاع رسانی شما اصول رسانه ای و همکار بودنتان را نیز آشکار نماید. باتشکر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: