« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
آوای رودکوف :نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از معضلات فرهنگی جامعه ما گفت: راهکار مبارزه با خرده فرهنگهای غلط استمداد از زندگی ائمه است

پایگاه خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان بهمئی نماینده ولی فقیه دراستان کهگیلویه وبویراحمددرنشست معتمدین ،علما،وریش سفیدان بهمئی گفت:هیچ یک ازمسائل مختلف جامعه مابه اندازه امورمعطوف به تعالی ورشدفرهنگی جامعه اهمیت ندارد.

آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی تصریح کرد:همه مابایدبه عنوان یک انسان مسلمان درراستای تحقق اهداف نبی مکرم اسلام (ص) تلاش کنیم.

ایشان با بیان اینکه موفقیت در رفع معضلات فرهنگی  با جبر و زور  نیست این غلبه نه پیش از حرکت نظامی است و نه بعد از آن؛ این سیطره به عزم و اراده انسانهای پاک و مسلمان و تبلیغ ، آموزش و تربیت جامعه است و هیچ راهی جز آموزش و تربیت نیست.

آیت الله ملک حسنی خاطرنشان کرد: به جبر و قهر و زور نه دین آمده و نمی آید ،شمشیر و جنگ و مبارزه برای هدایت انسان ها نیست برای جلوگیری از هجمه انسانها های مستکبر و متکبر است اما هدایت انسان ها زور نمی خواد .

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روحانیون همیشه طلایه داران عرصه فرهنگ هستند

آیت الله ملک حسینی به سابقه فرهنگی شهرستان بهمئی اشاره نمود و گفت: شهرستان و ایلی که خاطره های خوش مبارزه آن هرگز از ذهن او نمی رود،استبقبال از انقلاب در حضور مرحوم آیت الله ملک حسینی و حکایت از دین دوستی،اسلام دوستی و خداپرستی ،عشق و علاقه به مبارزه و انقلاب علیه ظلم و بیداد و استبداد در بین مردم بهمئی فراموش ناشدنی است.

آیت الله ملک حسینی  ادامه داد:ریش سفیدان و علما حامل دانش و تجربه و اندیشه هستند و می شود با آنها این عزم را بست و این راه رفت و کار را تا پایان به نتیجه رساند که در این مسیر باید روحانیت پیشگام باشد.

ایشان گفت:اگر افتخار می کنیم که ما استان یکپارچه شیعه هستیم ، این افتخار افتخار ماست، اما این افتخار برای عالمان و فرهیختگان گذشته ثبت شده و مدالش بر سینه امثال آن فقید سعید،آن عالم بزرگ آمیر یحیی است.

آیت الله ملک حسینی ادامه داد: این سید جلیل القدر و امثال آن مردم بزرگ که در جامعه ما نقش آفرین بودند اگر مردانی آنچنان نبودند امروز خبری از دین در بین مردمان ما نبود .

ایشان تصریح نمود:فردا را از امروز می شود دید، اگر عزم من و شما برای هدایت مردم باشد آینده هم استانمان شیعه،پاک و اخلاقی و کم فتنه خواهیم بود، اما اگر تلاشهایی که گذشتگان کردند ما نکنیم، فردا مولود امروز است و خطر همه ما را تهدید می کند .بی شک حمله دشمن نسبت به گذشته در بعد فرهنگی قابل قیاس نیست،باید صف و جبهه محکم تر و استوار تر باشد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: اگر تدبیرها نبود، اتفاقات ناشایستی رخ می داد همه چیز بردوش تدبیر و اندیشه است؛ به عنوان مثال اتفاقی در شهری از شهر های خوزستان رخ داد ؛اینها پسرعموی بهمئی ها بودند و از ایل غیور بهمئی،اگر تدبیر و شور و اندیشه بزرگان بهمئی نبود که برای ایجاد صلح در منطق گام برداشتند، امروز منطقه ما هم حامل و آبستن آن اتفاق بود اما شور ،درایت و فکر و اندیشه و عزم ریش سفیدان  این شهرستان باعث شد تا این مسئله مختص همان منطقه شود و شما موثر و تلاشگر در صلح شدید .

  آیت الله ملک حسینی گفت: با همه آسیبها می شود با درایت جنگید و مبارزه کرد.اگر آسیب ها در نقطه ای شروع شوند و نطفه شان در نقطه ای انعقاد  شود و چنین برخوردهای برخاسته از تدبیر با آنها نشود، فردا این آسیب متولد میشود،زاینده می شود و همه فضا را می گیرد.

ایشان تصریح کرد:مسائلی مربوط به حجاب و عفاف ، جشن های ما و عزاهای ما،خانه و خانواده،شکل گیری نامطلوب عروسی ها،مهرها و طلاق ها باز همین است .

آیت الله ملک حسینی  ادامه داد: اگر یک به یک مسائل فرهنگ را مورد دقت قرار دهیم ، می بینیم روزی که نطفه مشکلات بسته می شد اگر با درایت با آن برخورد می شد ،متولد نمی شد یا اگر در روز تولد دفن می شد امروز رشد نمی کرد، اگر بعد از رشد با آن مقابله می کردیم تکثیر نمی شد.

ایشان خاطر نشان کرد:امروز اگر بعضی از آسیب ها به شکل زاینده در جامعه ما یافت می شود مربوط به عدم مبارزه گذشته است و عدم مبارزه گذشته اشتباه بود و باید ما مرتکب نشویم.

آیت الله ملک حسینی  با بیان اینکه این جلسات برای مطرح کردن مسائل اجتماعی است،گفت: برای شناسایی علل شکل گیری نیست  بی شک بیکاری تبعیض،سیاست بازی و چپ و راست شدن جامعه،بستر های سیاسی ،اجتماعی،قضایی
از عوامل تشدید بدبختی ها و آسیبهاست.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد  در پاسخ به این سوال که اگر جامعه لبریز از فساد باشد آیا ما هم باید فاسد باشیم؟گفت:شکل گیری تربیت پیامبر پاسخ به این سوال است.بدترین جامعه قابل تصور برای چنین معضلاتی جامعه ای بود که پیامبر در آن متولد شد ؛فساد ،فحشا،ابتذال به نام هنر،شرک به نام توحید،رشوه به نام نذر هر  فسادی که تصور می کنید بود اما با میلاد پیامبر اقتدار کاخ مداین از بین رفت و بتها در کعبه فروریختند.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: همه جامعه نبی اکرم را جامعه جاهلیت می دانند اما اگر کسی به آثار هنری که به کعبه آویزان می شد نگاهی بیندازد،معلقات سبع و هفت قصیده آویزان شده رابخواند، از  بلندای تفکر مردم عرب آن زمان تعجب می کند.

ایشان اضافه نمود: خانه پیامبر و ابوطالب و خانه هاشم نشان دادند که حتی اگر گرداگرد ما تمام مشکلات وجود داشته باشد، می شود در دوران جاهلیت زیست اما خود و خانه خود را حفظ کرد.یعنی می شود در جامعه ای زیست که غرب آن را به هر وسیله ای به فحشا و فساد بکشد با عزمی محمدی،عبداللهی، هاشمی و عبدالمطلبی در متن جاهلیت و جهالت پاک زندگی کرد.

آیت الله ملک حسینی تاکید نمود:هر خانه ای از خانوارهای ما که می خواهد پاک زندگی کند باید به مسیر زندگی ائمه  رهنمون کنیم .

ایشان راهکار اصلاح فرهنگ های افراط و تفریط در مراسم عروسی را اینگونه بنیان نمود:برای جلوگیری از اسراف در مراسم شادی و ترحیم اگر دو سه نمونه به عنوان مبنا از ناحیه ریش سفیدان و بزرگان، عروسی معقول با هزینه کم اما آبرومندانه این مشکل حل می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: