« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
امام جمعه همدان: خودمان بزرگانمان را ترور مي‌كنيم؛ گفتند ملاصدرا كافر است، مولوي كافر است، بو علي كافر است و... هيچ فقيري از ثروتمند خوشش نمي‌آيد. از اين منظر هم جنگ فقر و غنا وجود دارد. كساني كه با علوم عقلي مخالفت مي‌كنند چون در اين حوزه فقير هستند اين جنگ را به پا مي‌كنند، نه جاهل با عالم سازش مي‌كند نه فقير با غني، و اين طبيعي است، با امام راحل (ره) هم اين برخورد‌ها زياد مي‌شد. به ايشان مي‌گفتند چرا فلسفه تدريس مي‌كني!

امام جمعه همدان:
خودمان بزرگانمان را ترور مي‌كنيم؛ گفتند ملاصدرا كافر است، مولوي كافر است، بو علي كافر است و...
هيچ فقيري از ثروتمند خوشش نمي‌آيد. از اين منظر هم جنگ فقر و غنا وجود دارد. كساني كه با علوم عقلي مخالفت مي‌كنند چون در اين حوزه فقير هستند اين جنگ را به پا مي‌كنند، نه جاهل با عالم سازش مي‌كند نه فقير با غني، و اين طبيعي است، با امام راحل (ره) هم اين برخورد‌ها زياد مي‌شد. به ايشان مي‌گفتند چرا فلسفه تدريس مي‌كني!
احمدي‌نژاد خدمتگزار صديق ولايت و ملت است

هيچ دولتي به اندازه دولت دكتر احمدي‌نژاد به حوزه و روحانيت توجه نداشته است

يكي از چهره‌هاي محبوب و مردمي در سطح استان همدان كسي نيست جز حضرت‌آيت‌الله طه محمدي، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهر همدان در مورد اين شخصيت همين بس كه هر جا در استان نامي از ايشان برده مي‌شود زبان مردم به تعريف و تمجيد باز مي‌گردد.

به گزارش ابصارنيوز به نقل از روزنامه ايران، در سفر استاني به همدان، آيت‌الله طه‌محمدي در جلسه علما و روحانيون اين استان با رئيس جمهوري با بيان اين كه دكتر احمدي‌نژاد خدمتگزار صديق ولايت و ملت است،‌ تأكيد كرد: هيچ دولتي به اندازه دولت‌هاي نهم و دهم به مسائل حوزه‌ها، طلاب و روحانيون توجه نكرده و دولت امروز طرفدار دين است. گروه اعزامي به استان، بعد از چند روز پيگيري بالاخره توانست توفيق حضور در خدمت اين شخصيت گرانقدر و والا مقام را پيدا كند. متن زير قسمتي از گفت‌و‌گوي ما با ايشان در مورد مسائل مختلف روز است كه به شما عزيزان تقديم مي‌شود.

حاج آقا مي‌خواهيم در ابتدا نظر جناب عالي را در مورد سفر رئيس جمهور به استان همدان جويا شويم.

گفتند «بر در ميخانه عشقي ملك، تسبيح گو – كاندر آنجا طينت آدم مخمر مي‌كنند.» بحمدالله سفر آقاي رئيس جمهور به استان، سفر پر خير و بركتي بود. مصوبات خوبي داشتند. در چندين سخنراني كه ايشان داشتند انصافاً از نظر معرفت و خداشناسي و از نظر تعبد به خداي تعالي و توسل به ائمه اطهار نظر من را جلب كرد و از نظر اطاعت از مقام رهبري و پيروي از ولايت خيلي خوب عمل كردند. بطور مثال چند روز پيش حضرت آقا در ميان جوانان نخبه بحث ورود كالاهاي خارجي و عدم ورود آنها را مطرح فرمودند كه آقاي رئيس جمهور در جلسه هيأت دولت فرمودند: «چون آقا فرموده من به همه دستور مي‌دهم هيچ كدام حق نداريد محصول خارجي مصرف كنيد. احياناً هم اگر كالايي هست كه ما در داخل نداريم بايد براي خريد آن مجوز بگيريد. بعضي‌ها در جلسه ملاحظاتي را مطرح مي‌كردند كه ايشان با صراحت اعلام و تأكيد كردند «آقا فرموده!». اين ولايتمداري ايشان را من ستايش مي‌كنم. خدا كند اگر دستاني هستند كه مي‌خواهند ولايتمداري ايشان را كم رنگ نشان بدهند، موفق نشوند.

در مورد بو علي سينا و كارهايي كه در اين مورد انجام داديد كمي توضيح بدهيد.

از وقتي ما به همدان آمديم نوع نگاه به جناب شيخ الرئيس متحول شد. نوع نگاه‌ها به اين انسان بزرگ بسيار منفي بود. حضرت امام راحل (ره) در مورد ايشان بياني دارند كه «ايشان از نظر قريحه، استعداد و فوق العادگي، با اين كه اشتباهاتي هم دارند، اما بعد از معصومين (عليه السلام) لم يكن له كفوا احد هستند»، وقتي امام راجع به كسي اين نظر را داشته باشد خيلي مهم است. گفت «قدر زر زرگر شناسد/قدر گوهر گوهري»، امام همه مراتب نظري، عقلي، عملي، عرفاني و... را طي كرده بود، با نگاه امام بايد امثال بو علي سينا را شناخت. كساني كه خودشان كوتاه هستند معلوم است كه بو علي را كافر مي‌دانند.

در مورد اين شخصيت مهم چه كارهايي انجام شده؟

از سال 83 كه‌بنده به همدان آمدم صحبت‌هايي انجام داديم و قرار شد يك بنيادي براي شيخ الرئيس تأسيس شود. مي‌دانيد كه تا پيش از آن 12 كشور بنياد بوعلي داشتند، اين درحالي بود كه ايشان هم ايراني بود، هم مسلمان و هم شيعه، بنابراين بنياد بوعلي تأسيس شد. 2 كنگره بين المللي با عنوان حكمت سينوي در اين مورد برگزار شد كه در آن جناب رئيس جمهور، دكتر ولايتي و دكتر حداد عادل حضور داشتند. امثال من هم به آقاي احمدي نژاد پيشنهاد داديم كه به بنياد بوعلي كمك كنيد كه جناب رئيس جمهور دستور اختصاص 500 ميليون تومان به اين بنياد را دادند، علي‌الخصوص كه در مصاحبه تلويزيوني با مردم از جناب شيخ الرئيس و مقامات بلند ايشان تعريف كردند، كه باعث خوشحالي من شد. در حالي‌كه كه ترك‌ها و عرب‌ها مدعي بوعلي هستند ما نبايد از تكريم و شناساندن اين شخصيت بزرگ غفلت كنيم. انصافاً در حق بو علي ظلم شده است.

لطفاً بيشترتوضيح بدهيد! يعني چه كه مي‌فرماييد ظلم شده ؟!

بگذاريد برايتان بگويم. يك روحاني اينجا داشتيم كه پدر شهيد هم بود، ايشان مي‌گفت از وقتي شما آمده‌ايد اينجا، ما براي بو علي فاتحه مي‌خوانيم.

يعني نگاه منفي به ايشان در اين حد بود ؟! دليل اين نگاه منفي به شخصيت‌هاي بزرگي مثل ايشان به كجا بر مي‌گردد؟

بله! يكي از بدبختي‌هاي ما همين است، ما شخصيت‌هاي بزرگمان را خودمان ترور مي‌كنيم. اين يك خط بوده، ملاصدرا كافر است، مولوي كافر است، بو علي كافر است و...

اين نگاه تكفيري از كجا سرچشمه مي‌گيرد، آيا اين جلوتر بودن از زمان خود و عدم فهم ديگران باعث اين برخوردها مي‌شود ؟

بله. ببينيد! هيچ فقيري از ثروتمند خوشش نمي‌آيد. از اين منظر هم جنگ فقر و غنا وجود دارد. كساني كه با علوم عقلي مخالفت مي‌كنند چون در اين حوزه فقير هستند اين جنگ را به پا مي‌كنند، نه جاهل با عالم سازش مي‌كند نه فقير با غني، و اين طبيعي است، با امام راحل (ره) هم اين برخورد‌ها زياد مي‌شد. به ايشان مي‌گفتند چرا فلسفه تدريس مي‌كني! امير المؤمنين در اين مورد مي‌فرمايند: «مردم با چيزي كه در مورد آن جاهلند، دشمني مي‌كنند.» اين تحجر بلاهاي زيادي هم بر سر ما آورد، انسان‌هاي بزرگ را تكفير كرديم، يك دوستي داشتيم نقل مي‌كرد زماني يك پارچه‌اي در مدرسه فيضيه نصب كرده بودند كه روي آن نوشته شده بود «خميني كافر است!» اين در هر زماني بوده و هنوز هم است. اين وضعيت براي مقام معظم رهبري هم وجود دارد. يكسري‌ كه يا مريض‌اند، يا نمي‌فهمند يا اجير شده‌اند، مثل خفاش با خورشيد دشمني مي‌كنند، مي‌روند در تاريكي و مي‌گويند مرگ بر خورشيد!

مي‌توان گفت چون در ساحت عقل و انديشه دستشان خالي است و نمي‌توانند با او در همان حوزه مواجه شوند آن را تكفير مي‌كنند؟

بله! آنها چون برداشتشان از دين خدا محدود است هر كس ماوراي آن قرار بگيرد را كافر مي‌دانند. بگذاريد باز هم براي شما جوان‌ها مثالي بزنم. يكبار من داشتم تلويزيون نگاه مي‌كردم كه قسمتي از سخنراني حضرت امام(ره) را نشان مي‌داد، از قضا در مورد همدان هم بود، ايشان مي‌فرمودند در همدان دو آقا بودند كه يكي از آنها بينش عقلي - معرفتي بالايي داشت، ديگري آدم ساده و قشري بود، آن آقايي كه بينش بلندي داشت مي‌گفت: فلاني كافر عادل است. پرسيدند مگر مي‌شود كسي هم كافر باشد هم عادل ؟! گفته بود: بله ! از اين جهت عادل است كه گناه نمي‌كند، اما كافر است زيرا يك خداي كوچكي در دل خودش درست كرده و آن را مي‌پرستد! انسان جاهل در ذهنيت خودش يك خدايي درست مي‌كند و اين دقيقاً مثل بت پرستي است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عکس روز