« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
جشنواره بازی های بومی و محلی عشایری با عنوان (دا) در منطقه گچ بلند شهرستان بهمئي برگزار شد

 پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

در جشنواره بومی محلی شهرستان بهمئي بیش از 500 نفر از بانوان شرکت كننده  در رشته های الَختور ، بندپا ، هفت سنگ ، طناب کشی ، چوب كلي و كلكله بُرد ،  به رقابت پرداختند.

« رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئي» : هدف از برپایی این جشنواره  را معرفی آداب و رسوم و بازی های محلی و بومی مناطق مختلف کشور ، احیاء و توسعه ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی ، ارتقاء سلامت و ایجاد نشاط در بین زنان و دختران محروم روستایی ، احیای بازی های قدیمی و فراموش شده ، پاسداری از فرهنگ و سنت های اصیل ایرانی ، ایجاد شور و نشاط در مناطق روستایی و عشایر نشین و دوری جوانان از آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت : بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل داده اند و برای سلامت جسم و روان آنها باید برنامه ریزی کرد.

« دكتر اكبري» با بيان اينكه ، برپایی این جشنواره ها علاوه بر شناسایی پتانسیل ها ، در برنامه ریزی های بلند مدت برای ساماندهی فعالیت های محلی و بومی بانوان هر منطقه کمک شایانی می کند افزود : محور اصلی جشنواره ، برنامه های فرهنگی_ورزشی و سه بخش مسابقات ، بازی های نمایشی، پخت نان و غذاهای محلی و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی می باشد.

« وي » همچنين گفت : کمک به شکوفا کردن استعدادهای ورزشی در روستاها و توانمند کردن بانوان روستایی در عرصه ورزش یکی از سیاست های ما می باشد که حمایت های لازم برای عملی شدن این مهم انجام می شود.

بانوان شهرستان بهمئي در مسابقات بومی و محلی با هم رقابت کردند و به نفرات برتر هر رشته ورزشی جوایزي اهدا شد.
در حاشیه جشنواره بومی و محلی دا ، دستاوردهای بانوان شهرستان بهمئي در قالب صنایع دستی ، تولیدات لبنی و گیاهان دارویی در غرفه هاي  مختلف عرضه شد.

برنامه های مختلف فرهنگی ورزشی در این جشنواره یکروزه اجرا می شود.

خبر / مسلم مختاری

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: