« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
142هکتار و 4000هزا مترمربع از جنگلهای منطقه دلی بجک ده شیخ، ساران و گردوه از توابع بخش کبکیان در شهرستان بویرحمد در آتش سوخت

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از حضور نیروهای مردمی و دولتی در مهار این آتش سوزی تقدیر و تشکر کرد. عزت الله بهشتی فرد از مردم این مناطق قدر دانی کرد. وی همچنین از بخشداری کبکیان تقدیر و تشکر ویژه کرد که ایشان تلاش بسیاری در کنترل و مهار این آتش سوزی انجام دادند.

مهندس بهشتی فرد همچنین از فرماندار شهرستان بویراحمد، نیروهای نظامی و انتظامی، دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای نامبرده، نیروهای بسیجی و سپاه پاسداران، هلال احمر و آتش نشانی شهرستان بویراحمد سپاسگذاری کرد.  

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در مورد علت وقوع این آتش سوزی گفت: سهل انگاری، بی توجهی عدم آموزش و ناآگاهی اهالی محل و از طرفی سودجودیان ومتصرفان عرصه منابع طبیعی می باشد. به گفته سرهنگ محمد رحیم برزمند ساعت 11 صبح مورخ 21 تیرماه بر اثر آتش سوزی در پس مزارع کشت گندم به علت سهل انگاری توسط عوامل سودجو که قادر به کنترل آتش نبوده اند، این آتش سوزی به عرصه های جنگلی سرایت کرده که از سمت دلی بجک ده شیخ، شروع به حرکت کرده و به سمت گردوه و دم چنار به صورت وسیع ادامه پیدا می کند که با حضور نیروهای اداره کل منابع طبیعی استان و نیروهای منابع طبیعی شهرستان بویراحمد و دنا، بسیج و سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی، نیروهای مردمی، بخشدار کبگیان، دهیاران و شوراهای مناطق نامبرده ، هلال احمر و آتش نشانی این آتش سوزی در ساعت 20:30 مهار گردید ولی به دلیل حصول اطمینان در عدم وقوع مجدد حریق در عرصه، پرسنل اداره منابع طبیعی تا دوازده و سی دقیقه بامداد در عرصه حضور داشتند و بعد از اطمینان از حصول عدم حریق از منطقه خارج شدند.

سرهنگ برزمند راهکار پیشگیری وکنترل آتش سوزی عرصه های جنگلی را ایجاد تشکل های مردمی دانست. وی در همین زمینه گفت: با توجه به دستور یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و رویکرد این سازمان، طرح ایجاد تشکلهای مردمی پیشگیری از اطفاء حریق در مناطق بحرانی راهکاری مهم در پیشگیری از این آتش سوزی هاست که این تشکل ها به طور خودجوش حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را صد چندان کرده و همچنین از دیگر تخریبها در امان می دارد.
قابل ذکر است بعد از مهار این آتش سوزی، بلافاصله در منطقه رهمالی یک فقره آتش سوزی به وقوع پیوسته که به گفته برزمند این آتش سوزی با کمک نیروهای اداره منابع طبیعی استان و شهرستانهای بویراحمد و دنا مهار شد. مساحت این آتش سوزی 2 هکتار و سه هزار مترمربع بوده است.
به گفته سرهنگ برزمند میزان وقوع اتش سوزی در مناطق جنگلی در سال جاری تا تاریخ 21 تیرماه 35 مورد بوده که مساحت آن489 هکتار و نه هزار مترمربع می باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: