« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
آمریکایی‌ها در حال و هوای مذاکره، دو جنگ روانی متضاد را باهم شروع کرده‌اند؛ یکی اینکه تهدیدهای نظامی را شدت می‌بخشند، از طرف دیگر یک مقدار طلای بلوکه شده در آفریقای جنوبی که در همان زمان مذاکرات ژنو توافق شده بود آزاد کردند؛ یعنی همان سیاست چماق و هویج که در سیاست خارجی به آن معتقدند

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com
به گزارش خبرنگار فارس ، احمد خورشیدی‌آزاد عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین تحرکات صورت گرفته در خصوص پرونده هسته‌ای ایران اظهار داشت: طبق آخرین اخبار در خصوص توافقات انجام شده، دو مورد مهم بازرسی‌ها و تحریم‌ها دقیقاً خلاف منافع ملی و خلاف خطوط قرمز ما عملیاتی شده و آقایان مذاکره‌کننده ایرانی هم توافق کرده‌اند.

وی ادامه داد: اولاً آمریکایی‌ها به ظاهر از دسترسی به لیست‌های خاص دست برداشته‌اند اما دو مطلب مهم جای آن گذاشته‌اند یکی PMD یعنی دسترسی به نقاط احتمالی نظامی که گفته‌اند باید باشد و پیش‌شرطی برای تحریم‌ها.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آن‌ها اول «پی‌.آم‌.دی» را اجرا می‌کنند و بعد می‌گویند تحریم‌ها تعلیق شود و در ادامه آژانس به بهانه راستی‌آزمایی به هر شخص و مکانی برای بازرسی ورود پیدا کند.

این فعال سیاسی عنوان کرد: اجرای تعلیق تحریم را بعد از اینکه ایران به تعهدات عمل کرد منوط کرده‌اند که خود این شکستن سومین خط قرمز است.

خورشیدی‌آزاد بیان کرد: اخبار می‌گوید این توافق که اکنون انجام شده یعنی همان «برجام» که براساس توافق لوزان است، به طوری که اصلاحاتی صورت نگرفته و مشکلاتی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، هیچ‌گونه تغییری پیدا نکرده است.

وی در ادامه افزود: غربی‌ها دوباره گفته‌اند که تحریم‌ها لغو نمی‌شود بلکه تدریجاً برداشته می‌شود که ما هم متأسفانه موافقت کرده‌ایم.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی تبیین کرد: جنگ روانی این است که آمریکایی‌ها در حال و هوای مذاکره، دو جنگ روانی متضاد را باهم شروع کرده‌اند؛ یکی اینکه تهدیدهای نظامی را شدت می‌بخشند، از طرف دیگر یک مقدار طلای بلوکه شده در آفریقای جنوبی که در همان زمان مذاکرات ژنو توافق شده بود آزاد کردند؛ یعنی همان سیاست چماق و هویج که در سیاست خارجی به آن معتقدند.

وی گفت: نتیجه می‌گیریم که اول از همه آن‌ها دنبال برچیدن صنعت هسته‌ای ایران هستند و دوم اینکه در عوض به دنبال آزادسازی قطره‌چکانی اموال ایران هستند؛ چنان که این اموال برگشتی به درد بهبود معیشت مردم ایران نخورد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: به دنبال این هستند که وضعیت اقتصادی ایران بهبود پیدا نکند همان قضیه‌ای که خودشان گفته‌اند، بعد از 36 سال به اینجا رسیده‌اند که تحریم‌ها اثرگذار است، بنابراین دو کار را نمی‌گذارند انجام شود، اول اینکه نفت فروخته نشود و دوم اینکه پول‌های بلوکه شده ایران برنگردد.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی با تحلیل این پروسه که غربی‌ها در مذاکرات در پیش گرفته‌اند، توضیح داد: اسم این می‌شود برچیدن صنعت هسته‌ای که همه چیز را بگیرند و هیچ چیز ندهند.

خورشیدی‌آزاد به یک خبر بد دیگر اشاره کرد و با بیان اینکه امیدوارم واقعیت نداشته باشد، اظهار کرد: موضوع این است که تیم مذاکره‌کننده اختیارات کامل دارند و خطوط قرمز هم کتباً و هم شفاهاً به آن‌ها اعلام شده است.

وی در ادامه عنوان داشت: کارگروهی کارشناسی روی موضوع کار می‌کنند و تدابیر ابلاغ می‌شود، بنابراین گروه مذاکره‌کننده ما ابهام نداشته و اختیار کامل دارند، اما با این حال کار عجیبی انجام داده‌اند که رویه خوبی نیست.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی یادآور شد: آقایان توافقات بد را انجام داده‌اند و گفته‌اند برویم به پایتخت‌ خودمان اجازه سیاسی بگیریم و برگردیم.

وی با انتقاد از این کار تیم مذاکره‌کننده ایرانی گفت: اولاً که خودشان اختیار داشتند و باید توافق بد انجام نمی‌دادند و دوم اینکه اگر این موضوع را به ایران بیاورند دو اتفاق می‌افتد یا اینکه مخالفت می‌شود که مخالفت هم شده و دوم اینکه فرضاً موافقتی حاصل می‌شود که بر باد رفتن همه چیز است.

خورشیدی‌آزاد در پایان بیان داشت: در هر دو صورت به نظر ما این آقایان از خود سلب مسئولیت می‌کنند و قصوری اگر اتفاق بیفتد و توافقی حاصل نشود را به جای دیگری که اصل نظام است سوق می‌دهند که کار بسیار خطرناکی است، امیدواریم که این موضوع واقعیت نداشته باشد، اما متأسفانه اخبار دریافتی همین را نشان می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: