« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
امام جمعه یاسوج تخریب منابع طبیعی را جرم و گناه بزرگی دانستند و افزودند:مرگ منابع طبیعی مرگ خود انسان است

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
صبح امروز مدیر کل، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد و جمعی از کارکنان این ادارات با امام جمعه یاسوج دیدار کردند.

در این جلسه حجت الاسلام حسینی ضمن برشمردن نعمتهای خداوند به بشر، منابع طبیعی را یکی از نعمتهایی دانست که به بشر اعطا شده است. ایشان در همین زمینه بیان داشتند: بشر به مخلوقات خداوند و از جمله منابع طبیعی نیاز دارد و هر کاری که انسان برای حفظ منابع طبیعی انجام بدهد منفعت و سودش به خودش برمی گردد. تخریب منابع طبیعی ضرر زدن به حیات است و از نظر اسلام کسی حق ندارد به خودش ضرر بزند.  حق حیات نعمتی است که کسی حق ندارد آن را از خودش یا دیگری بگیرد.

امام جمعه یاسوج تخریب منابع طبیعی را جرم و گناه بزرگی دانستند و افزودند:مرگ منابع طبیعی مرگ خود انسان است. ایشان میزان تخریب منابع طبیعی را نسبت به گذشته بیشتر دانست و اضافه کرد: در گذشته احیا منابع طبیعی صورت می گرفت و درخت برای بشر مقدس بود. نابودی و تخریب منابع طبیعی در قدیم که مردم بی سواد ونیازمند بودند کمتر بود و مردم به طبیعت احترام می گذاشتند. ولی در دوره ای که علم پیشرفت کرده و در تمام روستاها فارغ التحصیل وجود دارد باز منابع طبیعی مورد تخریب واقع می شود.

امام جمعه یاسوج بر نقش خانواده ها، معلمان، صدا و سیما و سایر نهادها بر فرهنگ سازی در حفاظت از منابع طبیعی تاکید ورزیدند و بیان داشتند: خانواده ها حفاظت از منابع طبیعی را که حیات بشر بر آن قرار دارد، باید مثل آموزه های دینی به فرزندان یاد بدهند. روحانیون در تریبون ها، معلمان در مدارس و صدا و سیما در برنامه های خود باید فرهنگ منابع طبیعی را گسترش دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه بر لزوم حفظ منابع طبیعی از سوی این دستگاه اشاره کرد و بیان داشت: هر تصمیمی که در اداراه منابع طبیعی صورت می گیرد بدون هیچ گونه تعصب قومی، شخصی و سیاسی بوده و کارکنان این اداره بدون هیچ چشمداشتی به انجام فعالیت می پردازند.

مهندس بهشتی فرد در مورد واگذاری اراضی از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بیان داشت: ما آمده‌ایم روند واگذاری ها را کم کرده ایم. ایشان تخریب منابع طبیعی را از سوی دستگاه های دولتی به خاطر اجرای پروژه ها یک معضل اساسی دانست.

بهشتی فرد لازمه حفظ منابع طبیعی را فرهنگ سازی و تلاش همه جانبه دستگاه ها، نهادها و مردم دانست. ایشان بر دو سویه بودن نقش منابع طبیعی در زندگی مردم اشاره کرد و افزود: در استان جهت حفظ منابع طبیعی باید مردم را مشارکت داد و منافع آن ها را از طریق منابع طبیعی در نظر گرفت نه اینکه کاری کنیم که منابع طبیعی برای مردم ضرر و زیان به دنبال داشته باشد.

مهندس بهشتی فرد اجرای 8500 هکتار گیاهان دارویی و اجرای عملیات بادامکاری به میزان 8700 هکتار در مناطق گرمسیری استان را یکی از موارد اشتغال زایی منابع طبیعی دانست.  وی استفاده از گونه های مقاوم به خشکی و متناسب با اقلیم در حوزه های بالادست سدهای  کارون  و کوثر که تخریب و فرسایش خاک بالایی دارند را یکی از فعالیت های منابع طبیعی استان دانست.

نماینده دفتر ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان در این جلسه از امام جمعه یاسوج که بر لزوم فرهنگ سازی در امر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی تاکید داشتند تقدیر و تشکر کرد و افزود: شعار هفته منابع طبیعی امسال،  «منابع طبیعی با مردم و برای مردم» است و این خود نشان دهنده اهمیت نقش مردم از سوی این این دستگاه اجرایی است.

حجت الاسلام جاوید در همین رابطه افزود:. انتظار و توقع ما این است که در نماز جمعه موضوع تصرفات و تخریب ها در عرصه طبیعت توسط امامان جمعه بیان شوند و فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی به گوش مردم رسانده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: