« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
بايد پذيرفت كه خبرنگاري شغلي سخت است هر چند سخت بودن در قانون از سوي دستگاه‌هاي متولي لحاظ نشده و قانون تصويب شده در مورد خبرنگاران اجرا نمي‌شود، اما به هر حال سختي كار را بايد حداقل ديگران ببينند

آوای دنا-اسدا... رباني‌مهر:روز خبرنگار و گراميداشت شهيد صارمي در پيش است، روزي كه همچون ديگر روزها براي تجليل از مقام خبرنگار و تجليل و تقدير از اصحاب رسانه نامگذاري شده است و هم اكنون عده‌اي قصد دارند آن را به عنوان هفته خبرنگار تبديل كنند، هر چند كه تغيير واژه‌ها چندان مهم نيست و آنچه مهم است اين كه برنامه‌ها در شأن و منزلت خبرنگاران و فعالان رسانه باشد، آنها كه سال‌هاي سال با قلم همنشين شده و رفيق گرمابه و گلستان همه برنامه‌ها هستند و در كنار آنها در عرصه خطير اطلاع‌رساني مشغول هستند. دولت‌ها عوض مي‌شوند، مديران عوض مي‌شوند، مديران ارتقا مي‌يابند و... اما خبرنگاران كماكان در كنار مديران و در همه جلسات حضور دارند و در حالي كه مديري خسته از برگزاري يك جلسه و يا سفر به شهرستان جهت استراحت به خانه‌اش برمي‌گردد، اين خبرنگار است كه با تمام خستگي و حوصله در جلسه حضور داشته و حال بعد از اتمام جلسه كار اصلي‌اش براي نوشتن، ويراستاري، جمله‌بندي و در نهايت تياپ شروع مي‌شود و حاصل كارش فردا در برابر افكار عمومي و مردم قرار مي‌گيرد و حتي اگر خبر خوبي باشد خوبي آن براي آن مدير است تا آن خبرنگار.

به هر حال بايد پذيرفت كه خبرنگاري شغلي سخت است هر چند سخت بودن در قانون از سوي دستگاه‌هاي متولي لحاظ نشده و قانون تصويب شده در مورد خبرنگاران اجرا نمي‌شود، اما به هر حال سختي كار را بايد حداقل ديگران ببينند. دستمزدهاي پايين، بيمه‌هاي ضعيف، عدم امنيت و استقلال كافي، عدم داشتن امتياز خاص و... از مشكلات خبرنگاران و اصحاب رسانه است و بايد اين مشكلات از سوي مسؤولان بيشتر ديده شود و كار به جايي نرسد كه مقام ارشد استان دست به كار شود تا براي خبرنگاران وام تأمين كند و هر چند اين اقدام استاندار قابل تقدير است، اما بايد مشكلات در اين سطح در مراحل مديريتي پايين‌تر حل شود.

به هر حال روز خبرنگار يا هفته خبرنگار مهم نيست، مهم ارزش گذاشتن به جايگاه خبرنگار و اجراي برنامه‌هاي فرهنگي با كيفيت مناسب و در شأن جايگاه خبرنگاران است و نبايد تنها به برگزاري يك مراسم و دادن يك شام بسنده كرد بلكه بايد فرهنگ تجليل از جايگاه ارزشمند خبرنگاران و اصحاب رسانه و تكريم آنها در جامعه نهادينه شود و تجليل از مقام خبرنگار تنها مختص روز خبرنگار نباشد. همكار گرامي پيشاپيش روزت مبارك.

اسدا...ربانی مهر :نویسنده وعضوخانه مطبوعات/معاون جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان همدان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: