« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
رئيس اداره طب سنتی ايرانی دانشگاه علوم پزشكی ياسوج تشریح کرد :
دکترکیان دهراب پور گفت:در دولت دهم بود که معاونت طب سنتی در وزارتخانه ایجاد شد، و در دولت یازدهم به مدیریت تقلیل پیدا کرد و امروز انتظار داریم در دولت سیزدهم نیز این بحث حائز اهمیت قرار گیرد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج؛دکترکیان دهراب پور رئيس اداره طب سنتی ايرانی دانشگاه علوم پزشكی ياسوج در اولین دوره تربیت مربی راهبران سلامت و سبک زندگی بیان کرد: انسان سالم انسانی است که فراتر از جسم روح وی و ارتباط اجتماعی وی با پیرامون خود است.


بیش از ۴۰ درصد مرگ ومیر ها بر اثر بیماری قلبی است؛ شکر، نمک، چربی، دخانیات و استرس عامل اصلی مرگ و میر هستند.

دهراب پور تصریح کرد: یکی از بحث های مهم در طب سنتی اجتماعی شدن است، طبی که مقام معظم رهبری اهمیت خاصی را برای آن در نظر گرفتند.


وی در ادامه اشاره کرد: در دولت دهم بود که معاونت طب سنتی در وزارتخانه ایجاد شد، و در دولت یازدهم به مدیریت تقلیل پیدا کرد و امروز انتظار داریم در دولت سیزدهم نیز این بحث حائز اهمیت قرار گیرد .

رئيس اداره طب سنتی ايرانی دانشگاه علوم پزشكی ياسوج  تصریح کرد: در طب سنتی عمل به تئوری مهم است ما می گوییم نوشابه نمی خوریم اما وقتی مهمان به خانه می آید نوشابه بر سر سفره قرار می دهیم باید این موضوع در رفتار و سبک زندگی ما عملی شود.

 
در ادامه این برنامه؛ اساتید طب سنتی در جمع نخبگان، اصحاب رسانه و سایر فعالین فرهنگی استان به بررسی طب سنتی وسبک زندگی سالم و تاثیر آن در زندگی جوامع بشری پرداختند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: