« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا خبر داد؛
دانش آموزان برخی مدارس مرکز کهگیلویه و بویراحمد از تصفیه خانه فاضلاب و مرکز پایش و کنترل کیفیت آب و فاضلاب ( آزمایشگاه) شرکت آبفا استان بازدید کردند.
 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ، علی محمد غریبی با اعلام این خبر اظهار داشت: مدارس و دانش آموزان کانون و جمعیت ارزشمند خوبی برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه و صرفه جوئی می دانیم، کانون مهم که انتقال فرهنگ درست به آنها راحت تر است و از طرفی با توجه به مشخصه های مهم؛ سن یادگیری و فرهنگ پذیری، سفرای خوبی برای انتقال و اشاعه فرهنگ و کار درست به جامعه و خانواده های خود هستند.


مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا گفت: حضور دانش آموزان را فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ درست و مصرف بهینه آب دانسته و اظهار داشت؛ بازدید دانش آموزان از تصفیه خانه فاضلاب و مرکز  پایش و کنترل کیفیت آب و فاضلاب( آزمایشگاه) علاوه بر آشنایی دانش آموزان با تأسیسات و مراحل تصفیه فاضلاب و آشنایی با نحوه نظارت و بررسی و کنترل کیفی و سلامت آب، اما پیام مهم دیگری هم دارد.

غریبی افزود: یکی از اهداف مهم بازدید دانش آموزان مشاهده عینی حجم گسترده فاضلابی است که بعضاً به واسطه مصرف غیر اصولی آب شرب اتفاق می افتد، آبی که سخت و پر هزینه و با مشقت بدست آمده در نهایت خیلی راحت از چرخه مصرف خارج و باید با هزینه گزاف تصفیه و به مصارفی غیر از شرب برسد.



وی گفت: در این بازدید علاوه بر آشنا کردن دانش آموزان با روند تصفیه فاضلاب، آنان آموختند که پساب تصفیه شده در نهایت می تواند موتور محرکه انواع صنایع باشد، آب کشاورزی و فضای سبز را نیز تأمین کند.

غریبی گفت: بخش دیگری از این بازدیدها نیز با هدف آشناسازی دانش آموزان با فرایندهای بررسی و سنجش آب از نظر کیفی و البته آموزش تشخیص آب سالم از غیر آن در آزمایشگاه مجهز آبفا کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.


مدیر روابط عمومی آبفا گفت: دانش آموزان حالا می دانند که برای ممانعت از هدر دادن حیاتی ترین نیاز زندگی شان با چه شیوه هایی صرفه جویی کنند و چطور خانواده ها را وادار به مراعات این مایع حیاتی بکنند. سفرای بزرگ ما حالا مطمئن شده اند آبی که با هزینه و زحمت بسیار تولید می شود در ادامه نیز با بررسی های دقیق کیفی بسیار سالم و با کیفیت در اختیارشان قرار میگرد.

علی محمد غریبی ضمن تقدیر از همراهی های آموزش و پرورش و مدیران مدارس، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم آبفای کهگیلویه و بویراحمد در پویش ملی نخستین واژه "آب" همراه کردن جامعه دانش آموزی با فرهنگ مصرف بهینه و اصولی است و این موضوع را در راستای رسالت اجتماعی مان به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: