« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
صبح امروز
زنگ پژوهش صبح امروز در مدرسه تیزهوشان یاسوج به صدا در آمد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج؛زنگ پژوهش امروز (شنبه) با حضور سرپرست دانشگاه یاسوج، مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی همزمان با آغاز هفته پژوهش در مدرسه تیزهوشان یاسوج نواخته شد.


 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در مراسم نمادین آیین نواختن «زنگ پژوهش» اظهار داشت: امسال ۴۰ برنامه برای هفته پژوهش در استان تدارک دیده شده که تا پایان هفته به مرحله اجرا برسند.

هادی زارع پور افزود: بررسی ها نشان داده که کارهایی که بر اساس پژوهش صورت می گیرد یا تصمیم های مبتنی بر پژوهش پنج الی ۱۰ برابر نتایج بهتری نسبت به کار بدون پژوهش دارد.

وی تصریح کرد: مهم ترین شاخصه کار های پژوهشی پرهیز از تصمیماتی با آزمون و خطاست که یکی از معضلات کشور در سال های گذشته بوده است.



زارع پور تاکید کرد: موتور محرکه توسعه و پیشرفت پژوهش است و نیازمند نگرش، دانش و مهارت پژوهشی در جامعه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سطح جامعه این سه اصل باید اصل قرار گیرند تا راه توسعه و پیشرفت هموار شود.

وی تاکید کرد: امسال در هفته پژوهش ۱۴۰۰ در حوزه آموزش و پرورش یکی از پژوهشگران استانی رتبه دوم کشوری، یکی از دانش آموزان رتبه برگزیده کشوری و رساله دانشجوی فارغ التحصیل دکترا نیز رتبه دوم کشوری را کسب کرده اند.


زارع پور ابراز داشت: ۳۶۵ مقاله علمی و پژوهشی و علمی و ترویجی و ۱۶۳ کتاب تالیفی از معلمان و غیره دریافت کرده ایم که می توان گفت در مجموع استان جایگاه خوبی در حوزه پژوهش کشور داراست.

سرپرست دانشگاه یاسوج نیز گفت: آموزش و پرورش کشور نیاز به تحولی اساسی دارد تا از همان سال های اول ( دوره ابتدایی) دانش آموزان با تحقیق و حل مساله آشنا شوند.

بهادر کرمی افزود: امر پژوهش و حل مساله باید از سال های نخست تحصیل آغاز شود.


وی ادامه داد: روز دوشنبه این هفته به صورت مجازی افتتاحیه نمایشگاه نمایشگاه مجازی هفته پژوهش را خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه یاسوج ابراز داشت: امسال با وجود شرایط کرونایی رشد خوبی در حوزه تولید علم داشته ایم و ۵۰۰ مقاله آی اس آی در پایگاه های معتبر داشته ایم.

کرمی عنوان کرد: ۹۰ طرح پژوهشی در استان وجود داشته و رشد خوبی نیز در تحقیقات فنی و تکنولوژی به وجود آمده است.


وی بیان کرد: استقلال واقعی در کشور باید ماحصل پژوهش باشد و دانش فنی مشکلات کشور را رفع می کند اما زمانی ما می توانیم استقلال واقعی داشته باشیم که خودمان بتوانیم دانش فنی مورد نیازمان را تامین کنیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تقویت بنیه تحقیق و پژوهش برای دانش آموزان و فرهنگیان تاکید شده است.

کورش دلشاد ابراز داشت: هدف از پژوهش صرفا تولید علم نیست و هدف اصلی ان ارتقای صلاحیت های علمی و رشد دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: توانایی دانش آموزان برای پاسخ به سوالات، افزایش روحیه کنجکاوی و جستجو و پرسشگری باید تقویت شود.

دلشاد عنوان کرد: انسان هایی اندیشمند، توانمند، مبتکر و پرسشگر باید تربیت کنیم و تجهیزات و امکانات مناسب برای رسیدن به این هدف مهیا شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تاکید کرد: به طور کلی هر مدرسه به یک پژوهش سرا تبدیل شود تا شاهد رشد دانش آموزان باشیم.

از تاریخ سیزدهم تا نوزدهم آذرماه هفته پژوهش نامگذاری  شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: