« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
خدمتی ماندگار از بسیج کشاورزی سپاه فتح استان؛
به همت سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی سپاه فتح استان پویش بزرگ کاشت ۲۰ هزار بذر بلوط در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛ تلاش برای احیای پوشش سبز زاگرس به ویژه جنگل های بلوط به همت سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح ادامه دارد.


سروان پاسدار ستار غلامی گنجه مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان در حاشیه این پویش که در منطقه وزگ و خهکلان شهرستان بویراحمد اجرا شد، گفت: امروز این برنامه به همت مربیان طرح ملی بسیج همگام با کشاورزی و منابع طبیعی سپاه فتح و با مشارکت نهادهای متولی امر از جمله منابع طبیعی و محیط زیست و نهادهای مردم نهاد و اقشار مختلف مردم رزمایشی در راستای احیای جنگلهای زاگرس و حفاظت از منابع طبیعی در سطح استان و شهرستان های هشت گانه به صورت همزمان اجرایی شد.



غلامی افزود؛ پویش احیای پوشش سبز زاگرس از طرف سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان در دو مرحله عملیاتی می‌شود که در این مرحله، تعداد حداقل ۲۰ هزار بذر بلوط به صورت بذرکاری و مستقیم در سطح استان توسط کانون های بسیج جامعه کشاورزی نواحی تابعه سپاه فتح کشت و در مرحله دوم تعداد حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ نهال در خزانه پرورش و در زمان و مکان معین به دل طبیعت باز گردانده خواهد شد.


وی ابراز داشت؛ در سال های اخیر به دلایل مختلف از جمله آتش سوزی جنگلها و مراتع، چرای بی رویه دام ها، آفات و بیماری های مختلف  بخش اعظمی از جنگل ها و پوشش سبز زاگرس از بین  رفته است که نیاز به احیا دارند.


وی اظهار امیدواری کرد که با انجام این عملیات بتوانیم یک فرهنگ سازی را در بین اقشار مختلف مردم پیاده کنیم که هر ایرانی بتواند حداقل سالانه یک درخت به طبیعت بازگرداند، چرا که حفاظت از منابع طبیعی یک امر واجب است که همه ما باید در قبال آن احساس مسئولیت کنیم و این ارث ماندگار را به نسل های آینده انتقال دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: