« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به گزارش می دهد:
روش‌های نگه داری لباس‌های تابستانه را یاد بگیرید تا درطی زمانی که از آنها استفاده نمی کنید کمترین آسیب متوجه آنها باشد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ هوا سرد شده و مسلما با مشکل لباس پوشیدن و جمع‌آوری لباس‌های تابستانه و جایگزین کردن لباس‌های زمستانه مواجه شده‌اید. بهتر است زودتر برای لباس‌های تابستانه سریع‌تر فکری کنید چرا که جا باید برای لباس‌های زمستانه باز شود. ادامه مطلب را بخوانید تا با روش‌های نگه داری لباس‌های تابستانه که کمترین آسیب متوجه آنها باشد، آشنا شوید.

از تمیز بودن لباس‌ها مطمئن شوید

همه لباس‌ها را به دقت بررسی کنید، اگر لباسی بوی عرق می‌دهد و یا لکه و آلودگی خاصی روی آن وجود دارد باید ابتدا با یک لکه بر مناسب و با ترفندهای مخصوص هر لکه آن‌ها را برطرف کنید سپس لباس‌های کثیف را بشویید. اگر کثیفی و بویی در لباس باقی بماند تا سال آینده کاملا به خورد لباس می‌رود و دیگر قابل تمیز شدن نخواهد بود.

بهترین مکان برای لباس را انتخاب کنید

می‌توانید لباس‌ها را در پوشش‌های پلاستیکی دارای تهویه قرار دهید یا این که یک گوشه دنج کمد را به آن‌ها اختصاص دهید، اگر چمدانی در منزل دارید که استفاده نمی‌کنید این وسیله می‌تواند برای نگهداری از لباس‌های شما محل مناسبی باشد. همیشه احتمال بیدزدگی لباس‌ها را در نظر بگیرید و فراموش نکنید که پوشش‌های کاغذی ایده مناسبی نیستند و حشرات به راحتی می‌توانند به داخل آن نفوذ کنند. ابتدا محل مورد نظر را کاملا تمیز کنید. محل مناسب برای نگهداری این لباس‌ها باید خشک و خنک باشد و فضایی که مرطوب و گرم باشد چنین شرایطی ندارد.

به جنس لباس دقت کنید

برخی از لباس‌ها اگر آویزان نشوند تغییر شکل و حالت می‌دهند و عملا قابل استفاده نیستند. در نتیجه دقت کنید که لباس‌هایی که به آویزان شدن نیاز دارند را تا نزنید. می‌توانید لباس‌ها را دو دسته کنید و آنهایی که نیاز به آویزان شدن دارند را از تا شده‌ها تفکیک کنید و گوشه‌ای از کمد را به آنها اختصاص دهید.

کدام لباس‌ها را نگه دارید؟

لباس‌ها را به چند دسته اصلی تقسیم کنید، پیراهن‌ها، شلوارها، مانتوها و هر دسته را به صورت جداگانه بسته بندی کنید تا بعدا هنگام پیدا کردن آن‌ها دچار مشکل نشوید. اگر می‌خواهید لباس‌های بچگانه را نگه دارید به این موضوع دقت کنید که تا سال آینده کوچک می‌شوند. لباس‌ها را داخل پوشش‌های پلاستیکی فاقد تهویه انبار نکنید چون این پوشش‌ها رطوبت را در خود نگه می‌دارند و لباس شما به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهد.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین