« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
در نشست استانی مقابله با بیماری کرونا تشریح شد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:در حال حاضر از ۱۶ شهر با وضعیت قرمز در کشور دو شهر مربوط به استان می‌باشد که نشان دهنده رعایت ضعیف پروتکل‌های بهداشتی است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج؛محمدمهدی بانشی در نشست استانی مقابله با بیماری کرونا از کاهش روند واکسیناسیون در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز نگرانی کرد و گفت: در شهریور ۱.۵ درصد و در مهر ۱.۱۱ درصد واکسن کشور در این استان تزریق شد اما هفته گذشته این آمار به ۷. درصد رسید که کاهش ۴۰ درصدی را شاهد هستیم.


وی با اشاره به اینکه از کشور عقب افتاده‌ایم، افزود: کاهش واکسیناسیون در حالی است که ظرفیت تزریق ۲۰ هزار نفر در روز را داریم.همچنین واکسن‌های مختلفی در استان موجود است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متاسفانه مردم همکاری نمی‌کنند و از مسئولان می‌خواهیم چاره‌اندیشی کنند، گفت: هفته گذشته ۶ هزار نفر واکسن کرونا دریافت کردند که ۳ هزار نفر کاهش داشته است.


این مسئول همچنین بیان کرد: در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرمان و کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه‌ آخر کشور هستند.

همچنین وضعیت شهرستان‌های کهگیلویه و چرام قرمز شد گچساران هم نارنجی شد.


برخی از کادر پزشکی هنوز واکسن‌ نزده‌اند که جای تعجب دارد!

 در ادامه سید علی احمدزاده در نشست ستاد استانی کرونا با قدردانی از همه مردم استان به دلیل پیگیری بیماری کرونای خود اظهار کرد: از روز گذشته تست ما منفی شده تا بتوانیم در خدمت مردم استان باشیم.

وی گفت: در هفته گذشته هشدارهای لازم داده شد که شهرهای ما تغییر وضعیت خواهند داد اکنون شهرستان‌های کهگیلویه و چرام قرمز شدند و شهرستان‌های پر جمعیت ما در معرض قرمز شدن قرار دارند.

این مسئول گفت: در حال حاضر از ۱۶ شهر با وضعیت قرمز در کشور دو شهر مربوط به استان می‌باشد که نشان دهنده رعایت ضعیف پروتکل‌های بهداشتی است لذا دادستان‌های استان با کسانی که به دنبال برگزاری تجمعات باشند برخورد جدی کنند برنامه‌ها و مناسبت‌ها نباید در استان اجرا شود زیرا اطلاعاتی از پیک شما نداریم و همین اوضاع را پیچیده کرده است.


وی گفت: در شبانه روز گذشته چهار مورد فوتی کرونایی داشتیم که نشان دهنده وضعیت ناپایدار در استان می باشد و این موجب نگرانی شده است که همه باید پای کار بیایند اگر روند ادامه داشته باشد کل استان را درگیر خواهد کرد.

احمدزاده گفت: از همه هیئت‌های مذهبی هم می‌خواهیم که برنامه های خود را متوقف کنند چرا که اوضاع استان ما با توجه به گزارشی که دکتر یزدان‌پناه داده رضایتبخش نیست.

وی افزود: باید مردم را بیشتر ترغیب به استفاده از واکسن کرد صدا و سیما رسانه‌ها و تریبون های نماز جمعه در این زمینه آگاهی بخشی داشته باشند برخی از کادر پزشکی هنوز واکسن‌ نزده‌اند که جای تعجب دارد چرا که در معرض خطر قرار دارند و آنها باید قبل از همه واکسن بزنند.

استاندار تصریح کرد: نباید در مراکز پر تجمع مثل رستوران‌ها باغ ها و پاساژها و غیره تجمعی برگزار شود.


در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی گزارش نگران کننده‌ای از وضعیت استان داد از افزایش تعداد بستری‌ها نسبت به ترخیصی‌ها گرفته تا فوت 4 بیمار در یک روز و همچنین پایین آمدن میزان تزریق واکسن و سایر موارد نگران کننده دیگر که نشان دهنده برگشتن استان به وضعیت خطرناک گذشته است. سن فوتی‌های استان هم نشان می دهد که در وضعیت خطرناکی قرار داریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: