« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
یاداشت طنز به قلم وحید حاج سعیدی؛
الان هم که قیمت سوسیس کالباس به گوشت قرمز نزدیک شده نیازی به بررسی دلایل این گرانی دیده نمی شود و عجالتاً عقد فروش اقساطی سوسیس و کالباس در دستور کار قرار گرفته است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:این روزها اوضاع اقتصاد کشور چندان رو به راه نیست و اندکی کشمشی فرم شده است. با این وجود باید اذعان داشت یکی از مزایای اقتصاد کشمشی بی تکلف بودن و خودمانی بودن آن است.

به زبان ساده تر در این ساختار برای حل معضلات اقتصادی، نیاز متفکرانه به مهندسی معکوس و ریشه یابی دلایل بروز چالش و آنالیز داده ها و این قبیل سوسول بازی ها وجود ندارد. در این رویکرد آسان ترین، دم دست ترین و ارزان ترین راهکارها برای حل چالش های بزرگ انتخاب می شوند!

فی المثل اگر قیمت گوشت قرمز در اثر کاهش میزان تولید، صادرات بی رویه، افزایش قیمت نهاده ها، عدم کنترل بازار، حضور واسطه ها و دلایل مشابه بالا برود و سر و صدای مردم در بیاید با انتشار یک مصاحبه یا یک مقاله با مضمون سرطان زا بودن گوشت قرمز ، غائله بدون لالایی یا مصرف قرص آلپرازولام نیم درصد ( همان قرص خواب خودمان) می خوابد!

البته این راهکارهای سوفسطایی تنها مربوط به سازمان جهاد کشاورزی نیست و در آموزش و پرورش هم وقتی مسئله کمبود دبیر جدی شد، طرح رتبه بندی را سر زبان ها انداختند و الان 9 سال است که معلمان هر سال به امید افزایش حقوق در طرح رتبه بندی و لحاظ شدن آن در حقوق بازنشستگی، فرم تقاضای ادامه خدمت پر می کنند و بازنشستگی شان را به تعویق می اندازند!

البته در مواقعی که میزان مصرف برخی اقلام کاهش پیدا می کند و مافیای آن محصولات برای خرید کادویی میلیاردی تولد همسرشان یا تامین هزینه های سفرشان به دور اروپا با چالش مواجه می شوند، از این رویکرد استفاده می شود و دوستان دست به دامان کارشناسان علوم تغذیه می شوند و با معرفی خواص جدید محصولات مورد نظر قیمت ها را هوایی می کنند. نمونه اخیر این راهبرد را در مورد هویج شاهد بودیم! 

الان هم که قیمت سوسیس کالباس به گوشت قرمز نزدیک شده نیازی به بررسی دلایل این گرانی دیده نمی شود و عجالتاً عقد فروش اقساطی سوسیس و کالباس در دستور کار قرار گرفته است.

البته فعلاً برای تهیه سوسیس و کالباس نیازی به کارت ملی و ضامن کارمند نیست!

در جریان هستید که روش کار در فروش اقساطی به این صورت است که مشتری تقاضای خود را به کالای مشخص با بیان نوع و مقدار اظهار داشته، مغازه دار نیز با بررسی تقاضا، کالای مورد نظر را خریداری کرده، با احتساب سود بانک متناسب با مدت بازپرداخت، به صورت اقساطی به مشتری می‌فروشد.

یادش بخیر یک زمانی باید یخچال قسطی می خریدیم الان باید دیگ و پاتیل و سوسیس و کالباس قسطی بخریم....

همان سوسیس و کالباسی که رئیس شرکت کاله در سال 98 افاضاتی را راجع به آنها بیان کرده بود و خشم انجمن حمایت از گربه ها را برانگیخته بود!

بگذریم ... فقط خدا کند قیمت سیب زمینی و پیاز به قیمت سوسیس و کالباس و سایر فراورده های گوشتی، نزدیک نشود! راستی شما کارت ملی هوشمند تان را دریافت کردید؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: