« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
کرونا؛
فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان از انفصال از خدمت کارکنان ادارات به مدت یک ماه در صورت عدم ارائه کارت واکسیناسیون خبر داد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان از انفصال از خدمت کارکنان ادارات به مدت یک ماه در صورت عدم ارائه کارت واکسیناسیون خبر داد.

ولی‌الله حیاتی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۴ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اکنون تمام توجه ما به واکسیناسیون معطوف شده است در حالی که باید به همین اندازه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز توجه شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، لازم و ملزوم یکدیگر هستند. تنها رعایت پروتکل‌ها یا تنها انجام واکسیناسیون نمی‌تواند ما را از خطر کرونا نجات دهد.

حیاتی بیان کرد: مبادا فرمانداران تمام توان را به واکسیناسیون متمرکز کنند و رعایت پروتکل‌ها را جدی نگیرند زیرا گزارش‌ها حاکی از این مساله است.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان به ۴۳ درصد رسیده و این روند نگران‌کننده است، افزود: فرمانداران اکیپ‌ها و گشت‌های مشترک بازرسی را فعال کنند. همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک از دغدغه‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: بر اساس گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشگاه علوم پزشکی آبادان رتبه آخر واکسیناسیون کشور را دارد که این مساله در کاهش رتبه استان خوزستان در واکسیناسیون تاثیر دارد.

حیاتی با بیان اینکه حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان به دلیل مرزی بودن جزو حوزه‌های اولویت‌دار در انجام واکسیناسیون کرونا است، افزود: فرمانداران شادگان، آبادان و خرمشهر باید با رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان جلسه بگیرند و از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنند تا هفته آینده در پوشش واکسیناسیون رشد داشته باشند.

وی تصریح کرد: ضمانت اجرایی محدودیت‌های هوشمند نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسیده است؛ خوزستان نیز دو هفته قبل موضوع برخورد با کارکنان اداراتی که واکسن را تزریق نکردند را تصویب کرده است. امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که در صورت عدم ارائه کارت واکسیناسیون از سوی کارکنان، یک ماه انفصال از خدمت اعمال شود.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان بیان کرد: ضمانت اجرایی تمام محدودیت‌ها تعریف شده است و به محض ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود تا پیگیری شوند. این هفته نیز به صورت میدانی و عملیاتی، نحوه رعایت این موارد در دستگاه‌های اجرایی را بررسی و گزارش می‌کنیم.

وی افزود: مراسم ۱۳ آبان نیز باید در فضای باز، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یک‌سوم ظرفیت برگزار شود. در این خصوص شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید کمیته مربوطه را تشکیل دهد.

حیاتی با تشکر از تشکیل قرارگاه واکسیناسیون دانش‌آموزان و لزوم ادامه واکسیناسیون دانش‌آموزان با جدیت، گفت: در حوزه روستایی نیز باید قرارگاه واکسیناسیون تشکیل شود و بخشداران ملزم به عملیلاتی کردن این موارد شوند.

وی با بیان اینکه نباید از رعایت پروتکل‌های بهداشتی غفلت شود، افزود: پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی باید در دستور کار فرمانداران قرار بگیرد تا غربالگری و شناسایی بیماران به خوبی انجام شود.

 
منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین