« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۴
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف:
اگر به دلایل گوناگونی دچار سرماخوردگی هستید یا مرتب گلودرد دارید، می توانید با مصرف عشقه طی مدت زمان کوتاهی بیماری تان را درمان کنید.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ امـروزه بیمـاری هـای التهـابی دسـتگاه تنفسـی در صــدر علــل مراجعــه بیمــاران بــه مراکــز درمانی قرار دارند. یکی از راه های درمانی و موثر این بیماری ها، توسل جستن به داروهای گیاهی است.
این گیاه را بخورید تا پایان زمستان از آنفولانزا دور بمانید

داروهای گیاهی و مشتقات آن بر ترشحات راه های هوایی از قرن ها پیش در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان ابزاری برای کمک به پاکسازی مجاری هوایی مورد استفاده قرار گرفته اند. از جمله این گیاهان موثر، گیاه عشقه( helix Hedera) یا پچیک یا پاپیتال است.
 
 عشقه گیاهی است پیچنده، بالارونده، با برگ های کوچک، سبز و قلبی شکل که در صورت نزدیک بودن به درخت، دیوار، داربست یا صخره از آن بالا می رود؛ در غیر این صورت روی زمین می خزد و به عنوان گیاه پوششی عمل می کند.
 
پیچک، پاپیتال و داردوست، از دیگر اسامی رایج این گیاه در زبان فارسی است.
 
این گیاه علاوه بر زیبایی بی نظیرش، فواید درمانی بسیاری دارد. از مهمترین خواص دارویی این گیاه می توان به اثرات ضد سرفه، ضد اسپاسم و ضد آسم آن اشاره کرد از اینرو اگرچنانچه فردی به دلایل گوناگونی دچار سرماخوردگی است یا مرتب گلودرد دارد، می تواند با مصرف عشقه طی مدت زمان کوتاهی بیماری خود را درمان کند.

از دیگر خواص مهم دارویی گیاه عشقه می توان به کاهش التهاب اشاره کرد. مصرف این گیاه می‌ تواند به افرادی که اکنون از بیماری ‌های التهابی مانند آرتروز، نقرس یا روماتیسم رنج می برند، کمک کند.زنهار
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: