« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
یادداشت به قلم سید اسماعیل میری ؛
شهردار نباید فاقد تخصص در امورات و علوم مرتبط با شهر باشد، چرا که خلاقیت و نوآوری و انتخاب و گزینش و اتخاذ راه های مختلف غلبه بر مشکلات شهری را نمی توان در وجود چنین شخصی یافت.
پایگاه خبری آوای رودکوف-سید اسماعیل میری فعال رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد در یاداشتی خطاب به مردم و شورای شهر لنده با انتقاد از روند موجود در انتخاب شهردار لنده نوشت:امیدواریم اعضای محترم شورای شهر لنده فارغ از نگاه های سیاسی و طایفه ای که حاکم است نسبت به انتخاب شهردار با یک هم اندیشی و همفکری بر روی یک گزینه مناسب به توافق برسند و سعی کنند که بیشتر مجری تصمیمات خود باشند تا تصمیمات دیکته شده بیرون از ساختمان شورای شهر...


متن کامل این این یاداشت به شرح زیر است:

امروزه یکی از مهمترین رکن های اساسی در توسعه شهری انتخاب یک شهردار قوی و متخصص برای تحول آفرینی در مدیریت شهری است چرا که انتخاب شهرداری کارآمد و توانمند است که می تواند برای یک دوره چهار ساله شهر و سازمان مدیریت شهری را در تعاملی اثربخش با شهروندان و سایر ذی‌نفعان کلیدی، به شکل شایسته‌ای مدیریت و رهبری کند، یکی از مهمترین چالش‌های شورای شهر در لنده است.

این چالش تنها مختص به شهر لنده نیست و در برخی شهرهای استان که اکثریت اعضای شورای شهر رای بر صلاحیت یک فرد را داده بودند با برگزاری جلسه حل اختلاف چالش پیش روی برخی از این شهرداری ها تا حدودی رفع شده است هرچند ظاهرا مغایر با قوانین بوده است ولی در چنین مواردی ظاهرا شورای حل اختلاف استان که متشکل از استاندار، دادستانی و نمایندگان استان و مدیرکل امور شهری است این مشکلات قابل طرح و بررسی است.

بدون شک انتخاب شهردار با تجربه و دارای تخصص علمی مرتبط با حوزه‌ها و رشته‌های تحصیلی اصلی مرتبط با شهرسازی و مدیریت شهری، انتخابی بهتر و عاقلانه تر است و این مسیر باعث تعقل گرایی بر واسطه گرایی حاکم فرما خواهد شد.

توسعه خدمات شهری و توجه به مشکلات حاد شهرداری از مهمترین اولویت های کاری شورای شهر برای تسریع در انتخاب شهردار است که این مهم باید با همدلی و هم افزایی بیشتر اعضای شورای شهر فارغ از اختلافات و نگرش های سیاسی و طایفه ای باید صورت گیرد.

هرچند در گذشته دخالت مستقیم برخی از مسولان در انتخاب شهرداران باعث شده تا عملا قدرت تصمیم گیری از اعضای شورای سلب شود و یا هم با فشار بر آنان برخی شهرداران انتخاب شدند که خروجی عملکرد آنان گستردگی نارضایتی شهروندان بوده است و یکی از عوامل تاثیرگذار در شکست برخی از اعضای شورای شهر در انتخابات ششمین دوره شورای شهر نیز همین نقش تاثیرپذیری آنان از عوامل بیرونی بوده است.

یکی دیگر از چالش مهم فراروی اعضای شورای شهرها عدم شفافیت در انتخاب شهرداران است که در این زمینه هیچ گونه اطلاع رسانی و شفاف سازی با رسانه ها صورت نمی گیرد و همین مسله مهم باعث ایجاد شبهات و چالش های اساسی در خصوص عملکرد شورای های اسلامی شهر ها شده است.

بدون شک عرصه مدیریت شهری  باید خدمتگزار مردم باشد و مکان شوی سیاسی نیست و نباید در آن خطبه سیاسی خواند و اگر مسئله مغایر قانون است باید با قاطعیت نسبت به اجرای مواد قانونی اقدام کرد نه اینکه قانون را تفسیر به رای کرد.

به هرحال امیدواریم اعضای محترم شورای شهر لنده فارغ از نگاه های سیاسی و طایفه ای که حاکم است نسبت به انتخاب شهردار با یک هم اندیشی و همفکری بر روی یک گزینه مناسب به توافق برسند و سعی کنند که بیشتر مجری تصمیمات خود باشند تا تصمیمات دیکته شده بیرون از ساختمان شورای شهر چرا که این اقدام باعث عدم ثبات در تصمیم گیری و برنامه ریزی شهری خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: