« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
رئیس پلیس راهور شهرستان لنده خبر داد:
رئیس پلیس راهور شهرستان لنده تاکید کرد: که برگ سبز خودرو "سند مالکیت" است و مراجعه اشخاص به دفتر اسناد برای یک سند دیگر، الزامی نیست.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛رئیس  پلیس راهور شهرستان لنده تاکید کرد: که بر اساس اعلام نظر دستگاه قضایی برگ سبز خودرو "سند مالکیت" است و مراجعه اشخاص به دفتر اسناد برای یک سند دیگر، الزامی نیست.

جمشید آبادی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: از سال‌های پیش نیروی انتظامی (پلیس راهور) به رسمی بودن سند صادره از سوی مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک اصرار داشت و معتقد است برای خرید و فروش وسایل نقلیه ضرورت و یا الزامی برای مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای ثبت نقل و انتقال مالکیت، وجود ندارد و این موضوع پیوسته با مقاومت کانون سر دفتران و دفتریاران مواجه بوده و به انواع مختلف در دفاع از منافع خویش، سعی در کشاندن متعاملین به دفترخانه‌های اسناد رسمی می‌ کنند.

وی اظهار داشت: کشمکش‌ها ادامه داشت تا اینکه هیات عمومی دیوان عدالت اداری در اسفند ۹۹ با صدور رأی شماره ۱۸۶۳ تاریخ ۰۳/۱۲/۹۹ علاوه بر نقض بندهای ۲ و ۳ از بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاک، سند صادره از سوی پلیس را سند رسمی مالکیت تلقی کرده و اینکه برای ثبت نقل و انتقال وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی، هیچ الزام و اجباری وجود ندارد. از طرفی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز طی نامه ای به دادستان کل کشور درخواست کرد طی ابلاغیه‌ای به دادستان‌های سراسر کشور، اجرای رأی صادره از سوی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری را ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: با توجه به مراتب فوق و رایزنی‌ها و جلسات متعدد با مسئولان در حوزه‌های قضایی و قانون‌گذاری، بخشنامه ای در تاریخ ۱۳/۶/۱۴۰۰ توسط دادستان کل کشور به دادستان های عمومی و انقلاب سراسر کشور صادر و طی آن مستند به رأی هیئت عمومی دیوان، سند صادره از سوی راهنمایی و رانندگی سند رسمی مالکیت معرفی شد و نقل و انتقالات خودرو با ثبت مشخصات متعاملین و مشخصات خودرو در برگ سبز از طرف راهنمایی و رانندگی بلامانع بوده و ضرورتی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست.

سروان آبادی ؛ ماده ۲۲ قانون حمل و نقل و عبور کالای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران را که به صراحت مصوب شده است که مسئولیت صدور اسناد مالکیت و پلاک خودرو و گواهینامه رانندگی در قلمرو جمهوری اسلامی بر عهده نیروی انتظامی است را مستند قانونی پلیس راهور برای عدم نیاز به ثبت سند وسایل نقلیه در دفاتر اسناد اعلام نمود و اظهار داشت:امکان ثبت مشخصات همه مالکین (دو یا سه نفر شریک در یک خودرو) در سند سبز مالکیت صادره از سوی پلیس پیش بینی شده است.

رئیس پلیس راهور شهرستان لنده ، درباره اینکه در صورتیکه یکی از متعاملین درخواست کند تا فرایند نقل و انتقال در دفترخانه ثبت شود آیا الزامی برای طرف دیگر معامله برای ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی وجود دارد؟ گفت: خیر، در نامه مقامات قضایی کشور تاکید شد؛ در اینگونه مواقع حتما بایستی متعاملین یعنی خریدار و فروشنده توافق و رضایت داشته باشند تا فرایند ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد.


منبع خبر:آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین