« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۳
سرویس رودکوف ورزشی ؛
اوج بی تدبیری و سوء مدیریت این ناظر تهرانی که رقابت‌‌‌‌های لیگ دسته دوم کشور را با مدرسه ابتدایی اشتباه گرفته بود، در بازی حساس بین تیم‌‌‌‌های شهدای مدافع حرم و وحدت تربت جام نمایان شد...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:مرحله نهایی مسابقات فوتسال دسته دوم کشور که در شهرستان علی آباد کتول همراه بود، در حالی با صعود تیم وحدت تربت جام به لیگ دسته یک همراه بود که به دلیل ضعف ناظر بازی ها در مدیریت سالن و عدم تعامل با سایر برگزارکنندگان  رقابت ها از همان روز نخست با حواشی متعددی همراه بود.


بر اساس مقررات بازی ها، ناظر بازی  باید حالت بی طرفانه و رفتاری دوستانه داشته باشد تا بتواند در یک جو گرم، دوستانه و مثبت بازی ها را برگزار و  این محیط دوستانه را تا پایان مسابقات حفظ کند. اما تبختر و نگاه از بالا به پائین، نداشتن ادبیات مناسب در گفتگو با عوامل تیم ها و خبرنگاران، ایجاد وقفه در بازی ها به دلایل مبتذل نظیر  پائین بودن ماسک یک تماشاگر یا عکاس، دخالت‌‌‌‌های بی مورد نظیر اظهار نظر در خصوص محل استقرار مسئولان نظافت بازی و ... از جمله مواردی بودند که تمیز «ناظر مسابقه» را از  «آفتابه دار » بسیار دشوار می‌نمود و نارضایتی کادر اکثر تیم ها و بازیکنان و عوامل اجرایی را به همراه داشت.

اوج بی تدبیری و سوء مدیریت این ناظر  تهرانی که رقابت‌‌‌‌های لیگ دسته دوم کشور را با مدرسه ابتدایی اشتباه گرفته بود، در بازی حساس بین تیم‌‌‌‌های شهدای مدافع حرم و وحدت تربت جام نمایان شد که به نوعی حکم فینال را داشت و تیم برنده به لیگ دسته اول کشور صعود می‌کرد، دستور به ترک سالن بازیکن تیم شهدای مدافع که دو کارته بود و اجازه بازی نداشت اولین شاهکار این ناظر بود که با اعتراض یکی از خبرنگاران همراه شد. در حالی که بر اساس مقررات بازیکن دو کارته می‌تواند با لباس رسمی یا لباس ورزشی غیر همرنگ در سالن مسابقه حضور داشته باشد و از نزدیک مسابقه را تماشا کند. پس از این ماجرا وی با توقف بازی خواستار اخراج خبرنگار مزبور شد که خبرنگار شهرستان در راستای حفظ آرامش بازی و بر هم نخوردن تمرکز بازیکنان، از حق قانونی خود کوتاه آمده و سالن را ترک نمود.

یک دقیقه بعد سناریوی دخالت‌‌‌‌های بی مورد این ناظر دوباره تکرار گردید و با ایجاد وقفه در بازی خواستار خروج سه نفر از مهمانان تیم وحدت تربت جام گردید. در پی بروز این توقف‌‌‌‌های بی مورد توسط ناظر مسابقه، داوران مسابقه بازی را قطع نموده و از ادامه قضاوت خودداری نمودند.

پس از  ترک میدان از سوی داوران، درگیری‌‌‌‌های لفظی بین این ناظر و بازیکنان آغاز شد که این درگیری ها تقریبا چهل دقیقه به طول انجامید که در کنار قطعی برق سالن علاوه بر  به هم خوردن تمرکز روانی باعث سرد شدن بدن بازیکنان و خروج از شرایط فیزیکی و آرمانی شد که می‌توان گفت همین امر در شکست 8 بر 6 تیم شهدای مدافع حرم  بی تاثیر نبود.

هر چند نمی‌توان منکر شایستگی و سختکوشی بازیکنان تیم وحدت تربت جام در  این رقابت ها شد ولی  باید بپذیریم وقفه‌‌‌‌های طولانی و بی مورد به دلایل پیش پا افتاده و ساده و ایجاد جنجال‌‌‌‌های بی دلیل، قطعاً باعث بر هم خوردن تمرکز بازیکنان در یک بازی حساس می‌شود. آن هم در حالی که انجام رقابت در یک شرایط مطلوب و متعادل  به واسطه میزبانی حق تیم شهدای مدافع حرم بود.

شاید اگر مدیران فدراسیون فوتبال و متولیان برگزاری رقابت ها در انتخاب ناظران دقت بیشتری به خرج می‌دادند و در آموزش آنها  و توضیح شرح وظایف شان اندکی حرفه ای تر عمل می‌کردند، چنین شرایط اسفباری در سالن پیش نمی‌آید و زحمات تیم یک شهر و هزینه چند صد میلیونی بخش خصوصی  با غرور بیجا و دخالت‌‌‌‌های بی مورد یک نفر  به هدر نمی‌رفت!  به امید آن روز ...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: