« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
یاداشت طنز به قلم وحید حاج سعیدی:
در جریان هستید که مردی خر خود را گم کرده بود و با صدای بلند شکر می گفت. عابری به او گفت :ای بیچاره خرت گم شده است دیگر چه جای شکر کردن است؟...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی: درست است که «کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ» ولی اگر متوجه اهمیت همین امورات ساده و بی تکلف دور و بر خودمان هم بشویم کفایت است و به قولی جای شکرش باقی است.

در جریان هستید که مردی خر خود را گم کرده بود و با صدای بلند شکر می گفت. عابری به او گفت :ای بیچاره خرت گم شده است دیگر چه جای شکر کردن است؟جواب داد شما متوجه نیستید.پرسید چرا ؟جواب داد:برای اینکه وقتی خرم را بردند خودم روی آن سوار نبودم وگرنه چهار روز بود که من هم با او گم شده بودم.

حالا حکایت فیلترینگ در کشور دوست و برادر ترکمنستان که در مقایسه با کشورمان باید گفت جای شکرش باقی است.

چرا که دولت ترکمنستان اپلیکیشنی طراحی کرده است که در صورت استفاده از فیلترشکن ، سیم کارت خواهد سوخت و افراد مجبور به خرید سیم کارت نو می شوند!

ملاحظه فرمودید... درست است که سرعت اینترنت در کشور پائین است و گران ترین اینترنت دنیا را می خریم و مدعی هستیم اگر فایل را با آژانس ببریم دم خانه دوستان و آشنایان تحویل دهیم، از آپلود کردن به صرفه تر است؛ ولی باید به نیمه پر آفتابه هم نگاه کرد که سی میلیون کاربر با انواع و اقسام فیلتر شکن های مختلف در حال گشت و گذار در تلگرام و اینستاگرام هستند.

این لابلا هم هر آینه وزارت ارتباطات و تنظیمات رادیویی خلق الله را از فیلترینگ اینستاگرام می ترسانند! غافل از اینکه مردم قبل از اینکه غذا را به معده و لوزالمعده و سایر امعاء و احشا برسانند، اول وارد اینستاگرام می کنند و هیچ نیرویی یارای مقابله با آن را نخواهد داشت! بماند که بیماری لایک اندوزی و التماس برای لایک کردن تصاویر و پست ها هم به یک معضل لاعلاج تبدیل شده است که سالانه چند برابر تماشای تلویزیون، فکر و خیال در سرویس بهداشتی و گشتن دنبال لنگه جوراب از عمر افراد می کاهد!

علی ای حال از آنجا حقیر که تعمیم امور صواب در جامعه را بر خود واجب دانسته و بدون ارائه راهکار و پیشنهاد سوفسطایی کار این ستون پیش نمی رود، چند پیشنهاد مدبرانه افاضه می کنیم علی برکت الله:

الف) نصب اپلیکیشن روی خودرو ها: پیشنهاد می شود یک اپلیکیشن روی خودروهای تولید داخل نصب شود تا در صورت تصادف و فوت یا جرح سرنشینان بلافاصله تصاویر و نام سرنشینان به مدیران عامل شرکت های خودروسازی ارسال گردد تا با دیدن چهره مظلوم کودکان یا چهره رعنای دانشجویان یا سربازان و ... فکری به حال کیفیت و استاندارد خودرو ها و نصب کیسه هوا و سایر وسایل ایمنی کنند

ب) نصب تراشه هشدار دهنده روی احشام!
پیشنهاد می شود به منظور جلوگیری از قاچاق دام به خارج از کشور روی همه احشام یک تراشه نصب شود تا در صورت انتقال به کشورهای همسایه به مسئولان جهاد کشاورزی پیامک یا هشدار ارسال شود که ای دل غافل دام هایی که با علوفه وارداتی با ارز 4200 تومانی پروار شده اند در حال مسافرت به آن طرف آب هستند! البته پیش خودمان بماند مسئولان انتظامی کشور مدعی شده اند که کل دامی که به سایر کشورها قاچاق می شود به اندازه یک درصد نیاز کشور هم نیست و افزایش قیمت گوشت را باید در جایی خارج از محتوی پیام تراشه و اپلیکیشن پیشنهادی ما جستجو کرد! 

پیش خودمان شایعه قاچاق کاه هم این روزها به گوش می خورد! ما سال 75 یک نیم سکه برنده شدیم 50 تومان فروختیم آلان یک بسته کاه شده پنجاه هزار تومان ... علی برکت الله
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: