« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
اولین اسپری ضدکرونای ایرانی با حضور «علی‌اکبر ولایتی» رئیس بیمارستان مسیح دانشوری امروز (پنجشنبه) در محل این بیمارستان رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفبه نقل از ایرنا؛اولین اسپری ضدکرونای ایرانی با حضور «علی‌اکبر ولایتی» رئیس بیمارستان مسیح دانشوری امروز (پنجشنبه) در محل این بیمارستان رونمایی شد.

در این مراسم علیرضا زالی رئیس ستاد ملی مقابله با کرونای تهران و پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناری ریاست جمهوری نیز حضور داشتند.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در ابتدای این مراسم با قدرانی از تمامی مدافعان سلامت و از جمله تلاش‌های دلسوزانه همکاران این مرکز، به اهتمام و توجه ویژه به حوزه پژوهشی و انجام فعالیت‌های اساسی به منظور پیشبرد علم در جهت رفع نیازهای حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: همواره این مهم به عنوان دغدغه‌ جدی اساتید و متخصصان بیمارستان مسیح‌ دانشوری بوده است و مسئله امروز کشور انفجار فاجعه‌آمیز ویروس منحوس کروناست که باید برای از بین بردن و جلوگیری از انتشار آن همت و تلاش کرد.



ولایتی با تاکید بر این که استفاده از ماسک بهترین وسیله برای پیشگیری از ابتلا و انتشار ویروس کروناست، افزود: با حمایت معاونت علمی و ‌فناوری ریاست جمهوری، به زودی شاهد تولید و توزیع اسپری ضد کرونا در کشور که امروز در این مرکز رونمائی گردیده نیز خواهیم بود.

علیرضا زالی نیز با اشاره به قطب ارجاعی بیمارستان مسیح دانشوری از روزهای ابتدایی شروع کرونا به صورت شبانه روزی گفت: این بیمارستان علاوه بر جایگاه وزین در بخش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیمارانی کرونایی، فعالیت‌های جدی علمی، پژوهشی و تحقیقی را نیز دنبال کرده و جایگاه بیمارستان مسیح دانشوری فراملی و بین‌المللی است که از همان ابتدای شروع کرونا، کادر درمان و پزشکی آن به دنبال پارادایم مقابله با کرونا بوده است که به مرحله عملیاتی رسید.

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونای تهران ضمن تاکید بر اینکه همچنان استفاده از ماسک در سطح دنیا بهترین راه جلوگیری از ابتلا به ویروس کروناست، افزود: عملکرد اسپری ضد کرونا که امروز به مرحله رونمایی رسید به گونه‌ای است که پس از آغشته شدن بر روی سطح ماسک یا لباس، ویروس کرونا به صورت اختصاصی شناسائی شده و غیر فعال می‌شود.

وی گفت: تهران در وضعیت وخیمی قرار دارد اما آمارها حاکی است که از روز اول شروع کرونا تاکنون حدود ۹۳.۷ درصد بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و این نشان از ثمر بخشی فعالیت‌های شبانه‌روزی تیم پزشکی دارد.

مخترع اسپری ضد کرونا نیز در این مراسم گفت: شواهد نشان می‌دهد بخش عظیمی از انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات هوا صورت می‌گیرد که این محصول قابلیت شناسایی ویروس کرونا به صورت اختصاصی را داشته و فورا ویروس را غیر فعال می‌کند.

پیمان صالحی معاون نوآوری و ‌تجاری سازی فناوری ریاست جمهوری نیز در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و به طور خاص فلیت‌های فوری و اولویت دار در کشور گفت: از آنجایی که موضوع سلامت در کشور بسیار حائز اهمیت می باشد قبل از اینکه کرونا شیوع یابد، نقشه‌ نیازهای کشور از جمله خط تولید ماسک، ونتیلاتور، محلول ضد عفونی‌کننده و تولید انواع دارو توسط نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی شد.
وی با اشاره به اینکه کشور ما در حال حاضر صادر کننده ماسک و ونتیلاتور به کشورهای اروپایی است، تصریح کرد: ملاک برای رونمایی و حمایت از این محصول ضد کرونای ایرانی اخذ مجوز از مراجع ذی‌ربط بود که تمامی ‌مجوزها و ‌پروانه تولید از وزارت بهداشت گرفته شده و ما نیز در حوزه تجاری سازی حمایت‌های لازم را انجام‌ خواهیم داد تا این محصول ایرانی به بازار جهانی راه یابد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۴۶ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود سه میلیون نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، برزیل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین