« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲
دورهمی‌ها و برگزاری مراسم‌های تشییع و ختم موفقیت در کاهش شیوع و مرگ و میر کرونایی را با تردید مواجه کرده ‌است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد از اوایل اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از 520 خانواده کهگیلویه و بویراحمدی داغدار فوت عزیزان خود بر اثر ابتلا به این ویروس شده‌اند.

از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا هشدارهای جدی برای کنترل این ویروس با توجه به ضعف زیرساخت‌های بهداشتی در استان از طرف مسئولان داده شد، اما متأسفانه همچنان بی‌توجهی برخی از افراد در رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا جان مردم را تهدید می‌کند و اگر مبارزه با کرونا با مشارکت عمومی همراه نشود، در روزهای آینده باید شاهد افزایش تعداد فوتی‌ها در استان باشیم.

گرچه مسئولان استانی با اعمال محدودیت‌های کرونایی دو هفته‌ای در استان و با توجه به کاهش فعالیت‌ها در ماه رمضان امیدوار هستند که شیوع ویروس کرونا در استان سیر نزولی پیدا کند، اما  دورهمی‌ها و برگزاری مراسم‌های تشییع و ختم  موفقیت در کاهش شیوع و مرگ و میر کرونایی را با تردید مواجه کرده ‌است.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت حفظ سلامت و جان مردم گفت: ما هرگز خواستار محدودیت برای فعالیت افراد نبودیم و اگر محدودیتی اعمال می‌شود از سر اجبار و صرفاً برای حفظ سلامتی و نجات جان مردم است.

 وی با هشدار به فرمانداران شهرستان‌ها گفت: مطابق با مصوبات ستاد مقابله با کرونا مراسم تشییع و تدفین باید با تعداد محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در برگزاری مراسم علاوه بر برخورد با بانیان با فرماندار آن شهرستان نیز برخورد خواهدشد.

کلانتری در ادامه به توزیع کالاها در ماه مبارک رمضان گریزی زد و گفت: توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم یک دغدغه مهم و وظیفه است، اما این دغدغه نباید باعث به خطر افتادن جان افراد در شرایط وخیم کرونایی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در توزیع کالاها، خاطرنشان کرد: جهت توزیع کالاها نهادهای متولی اولویت اول را حفظ سلامتی مردم بدانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: