« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
به قلم وحید حاج سعیدی :
هر چند دولت این روزهای آخر وعده یک سورپرایز اقتصادی تپل را داده و از همین الان تن و جان مان به لرزه افتاده است ولی این دلیل نمی شود که دست روی دست بگذاریم و بی خیال فعالیت های اقتصادی شویم! بالاخره ما هم باید از نمد فتح الفتوح برجام کلاهی برای خودمان ببافیم یا نه؟!...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:این روزها که همه دنبال آدرس فروشگاه البسه بارداری و آزمایشگاه تشخیص طبی جهت اثبات بارداری مجری سابق و شادروان صدا و سیما بودند، خدا را صد هزار بار شکر با تدبیر، دوراندیشی دولت، رضایت دلالان و مافیای مرغ در کنار عذرخواهی وزیر کشاورزی از مردم بالاخره غائله مرغ خوابید و صفوف به هم فشرده مرغ برچیده شد! البته این داستان مرغ از گذشته هم دردساز بود تا جایی که فردوسی خدابیامرز هم از مرغ های هورمونی شاکی بود و در یک ضیافت شام وقتی فهمید مرغی که برای طبخ شام استفاده شده، ارگانیک نیست، فرمود: اگر خانگی مرغ باشد رواست/ کزین آرزوها دلم را هواست!

 علی ای حال به منظور پیشگیری از موارد مشابه یا ایجاد سازو کار منظم جهت برخورد قاطع با پدیده دلالیسم و مافیا چند پیشنهاد سبز و ماریناد شده ارائه می شود:

الف) جلوگیری از تداخل صفوف


با عنایت به اینکه بیماری کرونا هنوز از مملکت رخت بر نچیده است و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ( به جز در سفر، مترو، اتوبوس، قطار، کلاس های ورزشی، مطب پزشکان، پارک ها، بانک ها، بازارهای سرپوشیده و نپوشیده، پاساژها و ...) از ضروریات است، پیشنهاد می شود دولت با برنامه ریزی و زمان بندی مناسب در افزایش قیمت ها، مانع از تشکیل چندین صف برای کالاهای مختلف به صورت همزمان شود! یعنی طوری نباشد که مردم از صف مرغ راهی صف روغن شوند و از آنجا راهی صف تخم مرغ و ...

ب) داشتن نگاه تعاملی به پدیده مافیا و دلالیسم و مافیا

حقیقت امر دوستان مافیا و عزیزانی که در امور دلالیسم دستی بر آتش دارند، مثل ما معمولی ها به همان آب باریکه کارمندی و کارگری قانع نیستند و تا حق و حقوق شان را به طور کامل از اقتصاد مملکت نگیرند ، آروم نمی گیگیرن! یعنی اگر در بازار مرغ چیزی عادیشان نشود، بازار تخم مرغ را آشفته می کنند؛ اگر آنجا آبی گرم نشد، جای دیگر را خرابی می کنند! فلذا توصیه می شود در این بین دستکم شان مردم حفظ شود و همان اول کار قیمت ها را افزایش دهند و خلاص! نه اینکه مردم دو ماه در صف بایستند و بعد هم قیمت ها افزایش پیدا کنند و از مردم عذرخواهی کنند! اینطوری بهتر نیست؟!

تا احیای برجام چه کار اقتصادی انجام دهیم؟

هر چند دولت این روزهای آخر وعده یک سورپرایز اقتصادی تپل را داده و از همین الان تن و جان مان به لرزه افتاده است ولی این دلیل نمی شود که دست روی دست بگذاریم و بی خیال فعالیت های اقتصادی شویم! بالاخره ما هم باید از نمد فتح الفتوح برجام کلاهی برای خودمان ببافیم یا نه؟! درست است که ظریف گفته در این ۸ سال، در سیاست خارجی «صفر درصد» نقش داشته ولی نشان درجه یک لیاقت و مدیریت و 100 تا سکه گرفته است که همین باعث دلگرمی است! فلذا اگر الان سایت های اقتصادی را ملاحظه بفرمائید همگی در حال توصیه به خرید و فروش پسا برجامی هستند! قبل از احیای برجام چه سهامی بخریم؟! بعد از برجام چگونه روزی یک میلیون تومان درآمد داشته باشیم؟! قبل از برجام کجا ملک و زمین بخریم؟!

یعنی هشت سال ملت را با وعده های برجامی و پسابرجامی علاف خودشان کردند کم نبود، باز دوباره جنازه برجام را پهن کرده اند و دارند برایش لالایی می خوانند!

اما از آنجایی که از حقوق کارمندی ما علی الاصول مبلغی برای سرمایه گذاری های کلان باقی نمی ماند فلذا گاهی اوقات شیطان ما را گول می زند و فریب این آگهی های صد تا یه غاز را می خوریم. فی المثل پارسال یک آگهی با عنوان «کسب درآمد دلاری» توجه ما را به خود جلب کرد که در تصویر یک آقای خوشتیپ درب یک خودروی بنز را باز کرده بود و دلار ها تا روی زمین پخش شده بودند و زیرش نوشته بود بهترین شیوه کسب درآمد دلاری !

خلاصه چهل هزار تومان را واریز کردیم و فایل را خریدیم. ( یک نفر هم نبود بگه مومن اگه این بابا بلده دلار دربیاره و ماشین بنز سوار میشه ، به این چهل هزار تومن ها چه نیازی داره؟!)

فایل حاوی کلیاتی درباره نحوه کسب درآمد از طریق نوشتن برای مجلات خارجی، برنامه نویسی برای شرکت های خارجی، صادرات صنایع دستی، معرفی جاذبه های کشور و دعوت توریست به کشور و ... بود. دست آخر هم تبلیغ موسسه خودشان برای اجاره کامپیوتر در کشورهای خارجی و نحوه افتتاح حساب بانکی بود!

خلاصه دوستانی که در سر سودای یک شبه پولدار شدن آن هم به دلار را بعد از احیای برجام دارند، از این فایل ها خریداری نکنند. با من تماس بگیرند تا فایل را برایشان رایگان بفرستم!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: