« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
معاون بازسازی وزارت راه و شهرسازی:
عملیات بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دنا به دلیل مشکلات مالی و تسهیلاتی کند است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از تسنیم؛ عزیزالله مهدیان اظهار داشت: در بازدیدی که از شهر سی‌سخت داشتیم مشخص شد مردم در بازسازی منازل خود با مشکل تأمین مالی و نقدینگی روبرو هستند.

معاون بازسازی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود تا این زمان با پیشرفت 12 درصدی کار بازسازی در شهر سی‌سخت باشیم، اما چیزی که مشاهده کردیم روند کند عملیات و آن‌هم به دلیل مشکلات مالی و تسهیلاتی است.

وی با اعلام رضایت از روند آواربرداری در شهر سی‌سخت بر تسریع در روند صدور پروانه تأکید کرد و متذکر شد: 900 خانوار در شهر سی‌سخت باید تا قبل از شروع فصل سرما به منازل خود بروند.
وی حجم کار در سی‌سخت را نسبت به زلزله‌های دیگر در کشور، حجم پائینی دانست و اضافه کرد: این در حالیست که تجربه ساخت 100 هزار منزل در یک سال را داریم.

وی افزود: در روستاها با توجه به فرآیند تسهیل در صدور پروانه از طرف دهیاری‌ها کار بازسازی با سرعت بیشتری انجام می‌شود، اما در شهر صدور پروانه فرآیند پیچیده‌ای دارد و روند صدور پروانه در شهر سی‌سخت کند است.

مهدیان با تاکید بر اینکه دولت در تأمین و تخصیص اعتبارات و دیگر امور مربوط به زلزله شهر سی‌سخت هیچ کوتاهی‌ای نکرده است اذعان داشت: تسریع در بازسازی شهر سی‌سخت نیازمند همکاری بانک‌ها با مردم است.

وی از مردم سی سخت خواست: برای دریافت تسهیلات اقدام لازم را انجام بدهند.

وی خاطر نشان کرد: حاضر هستیم که هزینه اضافه کاری کارمندان شعب بانک‌ها در شهر سی‌سخت را از منابع خود صرفاَ جهت تسریع در کار پرداخت کنیم.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: