« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف
مویز یا همان انگور سیاه خشک شده که امروزه جایگاه ویژه ای در آجیل پیدا کرده است سرشار از ویتامینها و املاح معدنی مفیدی است که همه افراد می توانند از آن استفاده کنند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:خوردن مویز ناشتا روزانه به مقدار ۲۱ دانه مویز موجب افزایش قدرت حافظه می‌شود.

مویز حاوی مقدار زیادی املاح معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، منیزیم، هیدرات‌کربن و پروتئین است. علاوه بر خاصیت مذکور، مویز موجب تثبیت عناصر مورد نیاز بافت‌ها، نسوج و سلول‌های حافظه در مغز می‌شود.


مویز یا همان انگور سیاه خشک شده که امروزه جایگاه ویژه ای در آجیل پیدا کرده است سرشار از ویتامینها و املاح معدنی مفیدی است که همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. مویز، محبوب ترین نوع انگور است که به طور گسترده ای برای طعم خوشمزه آن مصرف می شود.

مویز بر اثر خشک شدن خواص خود را از دست نمی‌دهد و حتی اثر نیرو بخش آن بیشتر می‌شود. در این مورد این خشکبار باید اشاره داشت که سرشار از ویتامین‌های B، A،E و املاحی مانند کلسیم، املاحی مانند کلسیم فسفر و پتاسیم است.

مویز دارای اسید چرب امگا- ۳ و امگا- 6 است، همچنین باید اشاره داشت که بهترین و پرخاصیت‌ترین نوع آن مویز پر گوشت، کم دانه یا بی‌دانه است.

ترکیبات سیاه یا قرمز رنگ موجود در مویز ازنوع آنتوسیانین وپلی فنولیک است که دارای خواص ضد سرطان و ضد آلزایمر است. مقدار زیاد آنتو سیانین موجب شده که ارزش مویز در مقایسه با انگور سبز و کشمش به مراتب بیشتر و کامل‌تر باشد.

مویزها دارای خواص طبیعی هستند که در آن تصفیه خون مورد توجه قرار می گیرد. این کمک می کند تا از مایعات خطرناک، سموم و آلودگی های خطرناک سیستم خلاص شویم. این معمولا مسئول مشکلات پوستی به ویژه آکنه، لکه ها، چروک ها و موارد دیگر است. هنگامی که خون تصفیه شود، پوست سالم، بدون مشکل و درخشان خواهید داشت.

وجود آنتی اکسیدان در مویز باعث می شود آن را برای کشتن رادیکال های آزاد که منجر به آسیب های پوستی و درنهایت پیری می شود، مناسب سازد. همچنین پوست را از آسیب و نور خورشید محافظت می کند که باعث ایجاد خطوط چروک و خستگی روی صورت می شود.

وجود آهن درمویز باعث افزایش سطح هموگلوبین در خون می شود و درمان کم خونی را به نحوی کامل انجام می دهد.

مصرف مویز همچنین از سردردهای میگرنی پیشگیری می‌کند و موجب کاهش شدت درد آن می‌شود.

مویز حاوی آنتوسیانیدها است که ارزش غذایی آن را افزایش می‌دهد. و رنگ تیره مویز به دلیل وجود همین آنتوسیانیدها است که مویز ضدسرطان، درمان کننده بیماری های قلبی و پایین آورنده ی فشارخون است.

مویز و بادام منبع غنی از کلسیم می باشند و موجب تقویت و استحکام مفاصل نیز می باشند. با مصرف معجون یک لیوان شیر و یک قاشق عسل و پودر سنجد می توان در هر سنی استخوان ها را تقویت کرد و بدن را تقویت نمود.

ترکیبات موجود در مویز می‌تواند از تصلب شرایین(سفت و سخت رگ‌ها) و چسبندگی پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند. با خوردن مویز، غلظت خون کاهش می‌یابد رگ‌های خونی منبسط می‌شود با خوردن مویز غلظت خون کاهش می‌یابد. رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و خون می‌تواند با سرعت بیشتری در بدن جریان یابد و درنتیجه مانع انباشته شدن پلاکت‌های خون روی هم می‌شود و از لخته شدن خون پیشگیری می‌کند.

افراد کم خون، انگور سیاه یا مویز بخورند. خوردن مویز مواد زاید خون را که باعث ایجاد رسوبات مضر در اعضای بدن می شود، دفع می کند و باعث تصفیه خون می شود.

بهترین زمان خوردن مویز وقتی است که معده خالی است یا ناشتا هستیم. زمانی که معده خالی است هضم و جذب مواد سریعتر صورت می گیرد و از طرفی چون بعد از خواب شبانه بلغم و رطوبت بدن بیشتر است خوردن مویز به کاهش این موارد کمک بسیار زیادی می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: