« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
جهان؛
رسانه های اسراییلی از پشت پرده توافق اخیر اسراییل با دولت سوریه برای تبادل اسرا با وساطت روسیه خبر دادند.
عصر ایران: رسانه های اسراییلی از پشت پرده توافق اخیر اسراییل با دولت سوریه برای تبادل اسرا با وساطت روسیه خبر دادند.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هفته پیش با وساطت روسیه، اسراییل و سوریه توافق کردند 1 شهروند اسراییلی را با 2 شهروند سوری در زندان اسراییل مبادله کنند.

رسانه های اسراییلی درباره پشت پرده این توافق نوشتند دولت بنیامین نتانیاهو به درخواست دولت سوریه 1.2 میلیون دلار واکسن روسی "اسپوتنیک وی" خریده و تحویل دمشق داده است.

دولت سوریه در جریان مذاکرات تبادل زندانیان، خرید این میزان واکسن روسی از سوی اسراییل و ارسال آنها به دمشق را شرط آزادی شهروند اسراییلی اعلام کرده بود و مقامات اسراییل نیز این شرط سوریه را اجابت کردند.

رسانه های اسراییلی نوشتند دولت نتانیاهو از بیم تاثیر منفی این خبر در انتخابات سراسری ماه جاری اسراییل، این موضوع را از رسانه ها پنهان کرده اند.

گفتنی است چهارشنبه هفته گذشته اسراییل و سوریه با وساطت روسیه توافق کردند 2 شهروند سوری اهل بلندی های جولان به نام های "نهال المقت" و "ذیاب قهموز" را با یک شهروند اسراییلی مبادله کنند. این دو شهروند سوری چوپان هستند.

این دختر اسراییلی به اشتباه از مرز وارد منطقه "قنیطره" سوریه شده و از سوی نیروهای سوری دستگیر شده بود.

سوریه وجود بند محرمانه در توافق تبادل اسیران را تکذیب کرد

ایسنا: یک منبع رسانه‌ای سوری اخبار منتشر شده توسط برخی از رسانه‌ها درباره وجود یک بند محرمانه در فرآیند مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

وی افزود: هدف از ترویج این اطلاعات ساختگی درباره وجود یک بند محرمانه مربوط به دریافت واکسن کرونا از مقامات رژیم اشغالگر "اسرائیل"؛ توهین به روند آزادی زندانیان سوری از زندان‌های این رژیم، توهین به سوریه و تحریف جنبه ملی و بشردوستانه این روند است.

هاآرتص در این باره مدعی شد که یکی از بندهای محرمانه توافق تبادل اسرای صهیونیستی و سوری موافقت این رژیم با اعطای هزاران دوز واکسن کرونای روسیه به کشور سوریه بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین