« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
با مصرف آن خیلی ساده می‌توانید برای مشکلات گوارشی، کبدی، سرفه و غیره راه چاره خوبی پیدا کنید. با ما باشید تا بیشتر با ترب سیاه آشنایتان کنیم.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:منیزیم و پتاسیم موجود در ترب سیاه نقش مهمی در عملکرد مغز دارند و برای حفظ تعادل شیمیایی مغز ضروری می باشند زیرا سیستم عصبی را بهبود بخشیده، توانایی شناختی مغز را افزایش می دهند و به بهبود حافظه و تمرکز کمک می کنند.

بیشترین فراوانی مواد مغذی در ترب سیاه، مربوط به فیبر و ویتامین C است. پس از آن، آهن، منیزیم و پتاسیم و ویتامین های حیاتی مانندA ، B و E نیز در آن موجود است، همچنین این ترب شامل مقدار کمی مس، سلنیوم، روی، آنتی اکسیدان ها، آنزیم و هورمون ها است. این گیاه کالری کمی نیز دارد و در هر 3 اونس از ترب سیاه، تنها حدود 10کالری وجود دارد.

سیستم ایمنی بدن به ویتامین C و مواد معدنی مانند منیزیم برای تقویت سیستم ایمنی نیاز دارد. ترب سیاه ،می تواند سطح مناسبی از ویتامین C را به همراه منیزیم فراهم کند، که برای تقویت سیستم ایمنی ضروری است، همچنین، ترب سیاه برای درمان سرماخوردگی بکار می رود. گفته می شود که غذاهای تند و تیز نظیر ترب سیاه، می تواند با تحریک غشای مخاطی و رفع گرفتگی به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک کند. اما عطرتند ترب سیاه تنها خاصیتی نیست که آن را برای پیشگیری از سرماخوردگی به عنوان سوپرفود معرفی می کند. ویتامین C موجود در ترب سیاه نیز به خاطر تقویت سیستم ایمنی برای پیشگیری از سرماخوردگی مفید است.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در ترب سیاه از جمله ویتامین B1، ویتامین ب کامپلکس، منیزیم و کلسیم همگی برای تسهیل جریان صفرا و حفظ سلامت و عملکرد کبد ضروری هستند.

ترب سیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که گرفتگی و احتقان سینه را کاهش داده و برای درمان سرفه عالی است و مخاط دستگاه تنفسی را به طور موثر پاکسازی می کند.

مصرف منظم ترب به سوخت و ساز چربی در بدن کمک می کند و باعث می شود کبد، کلسترول را با سرعت بیشتر و قبل از آن که بافت و دیواره شریان ها آلوده شوند، جذب کند.

ترب سیاه خاصیت دیورتیک دارد و با افزایش ادرار به دفع سنگ هایی از جمله سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا کمک کرده و درمان طبیعی درد ناشی از سنگ کلیه است.

فیبر از مواد ضروری و مهم برای کاهش وزن است زیرا باعث می شود فرد مدت زمان طولانی تری احساس سیری کرده و اشتهایش کمتر شود، ترب سیاه منبع غنی فیبر و سایر مواد مغذی مفید برای کاهش وزن است.

ترب سیاه حاوی ویتامین های A ، C و E و مواد معدنی سلنیوم و منیزیم است که با افزایش سطح انرژی در بدن کمک می کنند.

از آن جا که ترب سیاه مقادیر ناچیز کالری و چربی دارد، مصرف این سبزی پرخاصیت به لاغری کمک شایانی می کند.

ترب سیاه با کاهش کلسترول بد و تنظیم فشار خون از سلامت قلب محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد.

آلودگی و ناخالصی های موجود در جریان خون روی پوست بازتاب پیدا کرده و باعث بروز مشکلات پوستی می شود و از آن جا که ترب سیاه به سم زدایی و تصفیه خون کمک می کند و انواع سموم و مواد زائد بدن را از بین می برد، به همین دلیل مصرف این سبزی پرخاصیت برای سلامت عمومی پوست بسیار مفید است.

خواص آنتی اکسیدانی ترب سیاه مانع آسیب پوست ناشی از رادیکال های آزاد شده و از بروز علائم پیری پوست از جمله چین و چروک، خطوط ناخوشایند و لکه های تیره پوستی مرتبط با سن پیشگیری و به جوانسازی پوست کمک می کند.

مصرف روزانه آب ترب سیاه به تقویت ریشه موها کمک کرده، گردش خون در سطح پوست سر را بهبود می بخشد و ساقه موها را ضخیم و محکم می کند و همه این عوامل ریزش مو را متوقف و به پرپشت شدن موها کمک می کند.

زیاده روی کردن در خوردن ترب موجب دل پیچه می شود و برای دندان ها مضر است.

زیاده روی در مصرف همه انواع ترب باعث ایجاد مقادیر زیادی باد در بدن می شود و در افرادی که معده مرطوبی دارند، مانع از هضم غذا می شود.

ترب سیاه حاوی ترکیبات سمی به نام گلوکوزینولات ها است و مصرف زیاد آن ممکن است با داروهای تیروئید تداخل داشته باشد و به گواتر منجر شود.

مصرف زیاد ترب سیاه ممکن است باعث تحریک دستگاه گوارش و مشکلات گوارشی شود.

تحقیقات کافی درباره مضرات ترب سیاه برای بارداری و شیردهی انجام نشده، به همین دلیل توصیه می شود زنان باردار و مادران شیرده از مصرف زیاد این سبزی اجتناب کنند.

مصرف ترب سیاه در صورت ابتلا به انسداد مجاری صفراوی مضر بوده و باید از خوردن آن اجتناب شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: