« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
هشدار رئیس پلیس فتا استان به شهروندان؛
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:با توجه به گسترده بودن فضای مجازی و گسترش سایت‌های خرید و فروش کالا‌ها افراد سودجو با ترفند‌های مختلف و سوء استفاده از اعتماد مردم اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛رئیس پلیس فتا این استان از شناسایی فردی که با درج آگهی در سایت دیوار، از کاربران فضای مجازی به بهانه فروش عمده برنج کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ روح الله شهبازی پور گفت: شخصی با ادعای کلاهبرداری به مبلغ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال از طریق سایت دیوار به پلیس فتا مراجعه کرد که این موضوع با هماهنگی  مرجع قضائی به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

شهبازی پور افزود: در تحقیقات اولیه از شاکی در خصوص نحوه کلاهبرداری مشخص شد فردی در سایت دیوار آگهی فروش برنج به صورت عمده را منتشر کرده بود و شاکی با تماس به آگهی دهنده برای خرید ۱۰ تن برنج یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به شماره حساب وی واریز کرده بود.

وی با بیان اینکه با انجام تحقیقات تخصصی و به موقع پلیس فتا مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی برگشت داده شد اضافه کرد: طی چند روز اقدامات پلیسی فرد متخلف شناسایی، دستگیر و  به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ شهبازی ادامه داد: با توجه به گسترده بودن فضای مجازی و گسترش سایت‌های خرید و فروش کالا‌ها افراد سودجو با ترفند‌های مختلف و سوء استفاده از اعتماد مردم اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی به شهروندان هشدار داد: برای خرید کالا در فضای مجازی قبل از دیدن کالا و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هرگونه مبلغ تحت عنوان بیعانه به فروشنده خودداری کرده و از افرادی خرید کنند که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد.

رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد از هم استانی‌ها درخواست کرد: هشدار‌های این پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اطلاع رسانی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین