« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
بتاکاروتن موجود در سیب‌زمینی شیرین به رشد موها کمک می‌کند و آن‌ها را از شر شوره در امان نگه می‌دارد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:پتاسیم موجود در سیب‌زمینی شیرین به تعادل آب بدن کمک کرده و باعث گردش خوب اکسیژن و تنظیم ضربان قلب می‌شود. سیب‌زمینی شیرین همچنین حاوی منیزیم است که نقش مهمی در رفع و کاهش استرس دارد.

سیب‌زمینی شیرین سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز، کلسیم و آهن است. این مواد معدنی برای عملکرد درست بدن و متابولیسم آنزیم‌ها لازم و ضروری هستند.


طبق تجزیه ای كه به عمل آمده روشن شده است كه علاوه بر قند و نشاسته، سیب زمینی شیرین دارای مقداری مواد چرب و ایپومائین، فیتوسترول، كاروتن، كلروژنیك اسید و ویتامینهای A،B، C است.

سیب‌زمینی شیرین حاوی قند طبیعی و کربوهیدرات است اما قند خون را در بدن کنترل می‌کند. این قندها باعث کنترل و تثبیت قند خون می‌شوند و حالت مقاومت سلول‌های به انسولین را کاهش می‌دهند، همچنین این نوع از سیب‌زمینی غنی از فیبر است به این معنی که سرعت انتشار گلوکز به جریان خون را کم می‌کند، است. درنتیجه می‌توان گفت که این سیب‌زمینی برای دیابتی‌ها مفید است.

سیب‌زمینی شیرین سرشار از فیبرهای غذایی است که برای ارتقای سلامت دستگاه گوارش لازم و ضروری هستند. این فیبرها از بروز سرطان کولون پیشگیری کرده و با یبوست مقابله می‌کنند.
سیب‌زمینی شیرین حاوی میزان قابل‌توجهی ویتامین C است. این ویتامین برای عملکرد اعضای بدن لازم و ضروری است. ویتامین C به بدن کمک می‌کند تا کلاژن را که برای مفاصل و پوست مفید است را تولید کند، همچنین کمک می‌کند تا بهتر با استرس مبارزه شود.

بتاکاروتن موجود در سیب‌زمینی شیرین به رشد موها کمک می‌کند و آن‌ها را از شر شوره در امان نگه می‌دارد.

پتاسیم موجود در سیب‌زمینی شیرین برای کاهش عضلانی و نفخ ورزشکاران بسیار مفید است. این سبزی پرخاصیت انرژی زیادی به شما خواهد داد و از گرفتگی عضلانی پیشگیری می‌کند. سیب‌زمینی شیرین به دلیل دارا بودن پتاسیم به تنظیم ضربان قلب و علائم عصبی نیز کمک می‌کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین