« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
سید یوسف یوسف زاده مسئول بسیج حوزه ی ثارالله دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج:
مسئول بسیج حوزه ی ثارالله دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج درخصوص مطالبه گری واگذاری اراضی تپه ی دمالی سروک به مسولان هشدار داد و گفت: تا واگذاری نهایی آنها و حصول نتیجه، پیگیر مسئله خواهد بود و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف- سید یوسف یوسف زاده  مسئول بسیج حوزه ی ثارالله دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج  درخصوص مطالبه گری واگذاری اراضی تپه ی دمالی سروک به مسولان هشدار داد و گفت: تا واگذاری نهایی آنها و حصول نتیجه، پیگیر مسئله خواهد بود و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.


وی افزود: امروز، چند ماهی از اولین روز های شروع مطالبه گری واگذاری اراضی تپه ی دمالی سروک می گذرد، و البته پیشرفت هایی حاصل شده است اما همچنان موانعی پیش روی به نتیجه رسیدن معضل واگذاری زمین های تپه دمالی سروک وجود دارد.

ابهاماتی در نحوه ی واگذاری این اراضی توسط بنیاد مسکن وجود داشت که مانع اجرای واگذاری نهایی زمین های تپه دمالی شده است که در این مجال و مقال، به بررسی اجمالی آن، و پیشنهادات دادگستری استان در این رابطه، می پردازیم.

بنیاد مسکن استان تعداد ۳۵ قطعه زمین را در اولویت واگذاری قرار داده بود و علاوه بر آن، اراضی مازاد بر تعداد متقاضیان که حدوداً ۲۰ تا ۳۰ قطعه می باشد را نیز برای مزایده و البته برای جذب درآمد خود بنیاد، در نظر گرفته بود.

در همین رابطه، دادگستری استان طی درخواستی از بنیاد مسکن خواسته بود، گزارشی از چگونگی واگذاری این زمین ها به دادگستری بدهد.

بنا به این درخواست، بنیاد مسکن استان، گزارشی را به دادگستری استان تحویل می دهد. که پس از گزارش بنیاد مسکن، ماه گذشته دادگستری استان، طی نامه ای پیشنهادات خود را پیرامون نحوه واگذاری به استانداری ارجاع داده و البته رونوشتی از آن را هم به خود بنیاد مسکن استان ارسال کرده است.  

پیشنهاد دادگستری استان برای چگونگی واگذاری این زمین ها دو بند جداگانه ای داشته است؛

اول اینکه بجای استفاده از اولویت دادن ۳۵ نفر به ۲۱۲ نفر مشمول، از روش های قانونی مثل قرعه کشی برای واگذاری زمین ها برای تمام ۲۱۲ استفاده کند (که تبعیضی صورت نگیرد).

دوم اینکه دادگستری استان پیشنهاد داده بود که در رابطه با اراضی مازاد بر تعداد متقاضیان، (یعنی مازاد بر 212 قطعه)؛ بنیاد مسکن بایستی این اراضی را به مستمندان اختصاص دهد، نه اینکه بصورت تجاری به مزایده گذاشته شود! (یعنی تمام زمین ها چه ۲۱۲ قطعه و چه حدود ۲۰ تا۳۰ قطعه مازاد می بایست همگی قرعه کشی شوند)
 
مسئولین بنیاد مسکن استان که سابقاً گفته بودند، دادگستری درخواست گزارش از چگونکی واگذاری داده است و تا ابهامات دادگستری رفع نشود، نمی توانند تصمیم به اجرای واگذاری ها گرفت، اکنون که حدوداً یک ماه از پیشنهاد مکتوب دادگستری استان می گذرد چرا اقدام و عملی برای رفع این معضل بیست و چند ساله را ندارد؟!

چرا ریاست آن نهاد انقلابی، این مشکل را رفع نمی کند؟ چه موانعی وجود دارد که فرمانِ رهبری معظم انقلاب پس از بیش از ۲۰ سال روی زمین مانده است؟ آیا این وقفه طولانیِ بلاتکلیفی جز انباشت نارضایتی مردم، ارمغان دیگری دارد؟

چرا نهادهای ذیربط متوجه نیستند که سرمایه اجتماعی انقلاب آسان بدست نیآمده که این چنین، پرداختن به مشکلات را احیاناً پشت گوش می اندازند؟

لذا امیدواریم که مسئولین بنیاد مسکن استان از هیچ تلاشی برای به نتیجه رسیدن این انفعال بیست و چند ساله، فرونگذارند و مجدانه برای رفع موانع و تسهیل واگذاری نهایی زمین های تپه دمالی سروک تلاش کنند.

بسیج دانشجویی حوزه ثارالله دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج بهمراه سایر فعالان عرصه مطالبه گری، همچنان مصرانه برای رفع مشکل مالکین این اراضی تا واگذاری نهایی آنها و حصول نتیجه، پیگیر مسئله خواهد بود و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

والسلام علی من التبع الهدی‌


اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان "آوای رودکوف" است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان "آوای رودکوف" می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: