« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
بنه یا پسته کوهی برای تقویت اعصاب موثر است و در ازدیاد قدرت حافظه نیز مفید می باشد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:بنه برای آرام کردن درد کمر، درد پشت و درد قولنج موثر است و ضماد بنه در معالجه ورم ها و زخم های سخت عالی است و از آن جایی که بنه سرشار از ویتامین های A و اقسام B و D است، موجب تقویت اعصاب می شود و ترک لب را درمان نموده و از شبکوری جلوگیری می کند و برای جلوگیری از پوکی استخوان موثر است.


پسته کوهی که به آن سقز و بنه نیز گفته می شود، از تیره پسته‌ایان است و آن را دارای خواص بسیار گسترده به منظور درمان بیماری‌ها می دانند.

میوه، برگ، صمغ ترشح یافته طبیعی(سقز) و گال‌های گیاه قسمت‌های مورد استفاده دارویی این گیاه ارزشمند و پرخاصیت است.

یکی از خواص پسته کوهی معالجه کم خونی است. کسانی که دچار کم خونی هستند، می توانند از این میوه درپختن غذا مصرف نمایند به طور مثال جهت از بین بردن کم خونی از بنه در غذاهای محلی مثل کشک به جای گردو از بنه مصرف می شود.

یکی از مهم ترین خواص پسته کوهی معالجه زخم های روی پوست است. این میوه موجب کم شدن التهابات و در درمان زخم ها موثر است. جالب است بدانید که با مصرف ضماد پسته کوهی می توان از گزیدگی توسط نیش حشرات پیشگیری نمود، همچنین از این ضماد برای افزایش مقاومت ناخن مصرف می شود.

پسته کوهی دارای تمام املاح معدنی موردنیاز بدن است(ید، آهن، روی، منگنز، پتاسیم، …) تمامی اسیدهای آمینه و همچنین روغن بسیار مفیدی که رگ ها را پاک می کند.

از روغن پسته وحشی بجای روغن شترمرغ در ماساژ و درد مفاصل استفاده می توان کرد که ارزان تر است.

ترشی بنه برای پاک کردن کبد و رفع سردرد مفید است.

زیاده روی در خوردن پسته کوهی، باعث زخم شدن دهان و کم اشتهایی می شود.

لازم به ذکر است، امروزه به خاطر ارزش این گونه گیاهی، محافظت از آن اولویت یافته و از روش های صحیح در بهره گیری از آن استفاده می کنند. همچنین از میوه، برگ و شیره حاصل از پسته کوهی، در صنعت داروسازی استفاده می شود. به علاوه، اندام های مختلف درخت پسته کوهی مصارف صنعتی گسترده ای دارد و از دانه های آن نوعی روغن خوراکی بسیار خوب، به دست می آید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: