« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛  رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از مدیر اطلاعات ملی خواست تا گزارش مربوط به قتل جمال‌ خاشقجی، مقاله‌نویس روزنامه واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ میلادی را از حالت طبقه‌بندی خارج کند.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که سازمان سیا با درجه بالایی از اطمینان به این نتیجه رسیده است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی که یکی از متحدان نزدیک دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود، دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده بود. دولت ترامپ هرگز این گزارش را به صورت عمومی منتشر نکرد.

تحقیقات سازمان ملل در سال ۲۰۱۹ میلادی درباره مرگ خاشقجی نیز به این نتیجه رسید که این روزنامه‌نگار توسط ماموران محمد بن سلمان به قتل رسیده است.

آوریل هینس که روز چهارشنبه رای سنا را برای انتصاب به عنوان مدیر اطلاعات ملی آمریکا به دست آورد، در جلسه تایید صلاحیتش متعهد شد تا این گزارش را منتشر کند.

آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی نوشت: قتل وحشیانه جمال خاشقجی در حقیقت حمله‌ای به حقوق بشر بود. اما دولت ترامپ به مدت یک سال از انتشار عمومی این گزارش درباره مجرمیت عربستان سعودی امتناع کرد. من از آوریل هینس می‌خواهم تا این گزارش را از حالت طبقه‌بندی خارج کند. باید عدالت و پاسخگویی وجود داشته باشد.



منبع:ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین