« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
علمی پزشکی؛
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نانوایی‌عا بیشتزین اخطار عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته اند، توصیه‌هایی برای رعایت بهداشت هنگام رفتن به نانوایی ارائه کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، دکتر سیما سادات لاری، گفت: بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به نانوایی‌ها بوده و ضرورت رعایت نکات بهداشتی در اماکن مذکور به عنوان مرکز پر تردد خرید روزانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


وی افزود: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی از رفتن به نانوایی خودداری کرده و در صورت مشاهده این علائم در افراد شاغل به ایشان و مسئول نانوایی تذکر دهید.

لاری تاکید کرد: از خروج سالمندان از خانه برای خرید نان ممانعت به عمل آورید و تا حد امکان فردی از خانواده برای خرید نان اقدام کند که فاقد بیماری‌های زمینه‌ای باشد. در طول فرایند خرید نان ماسک بزنید و در صف خرید نان نسبت به رعایت اصول فاصله‌گذاری فیریکی دقت به عمل آورید.

وی افزود: قبل از دست زدن به نان از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید و نان را به صورت کاملا داغ در سفره و پارچه مخصوص قرار دهید و از وسایلی مثل چاقو، برس و کاتر و سایر وسایل مشترک در نانوایی استفاده نکنید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: از پرداخت وجه نقد خودداری کرده و سعی کنید وجه را آنلاین یا با دستگاه کارتخوان پرداخت کنید. پس از بازگشت به منزل دستان خود را شسته و ضد عفونی کرده و سپس نسبت به بسته بندی نان اقدام کنید. دقت کنید نان را پیش از مصرف داغ کنید تا اطمینان حاصل کنید نان آلوده نباشد.


بهداشت نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین