« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
جهان؛
دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی از تلاش‌های چند جانبه‌ای را برای حل مشکل و آزادی سریع نفتکش توقیف‌شده این کشور در تنگه هرمز انجام می‌دهد.
خبرگزاری فارس: یک مقام ارشد در ریاست‌جمهوری کره جنوبی امروز (پنجشنبه) طی نشست خبری در کاخ آبی با اشاره به تلاش‌های سئول برای آزادی نفتکش این کشور، گفت البته امنیت خدمه آن از بیشترین اهمیت برخوردار است.

به نوشته وبگاه «کِی‌بی‌اِس»، این مقام کره‌ای - که خواست نامش فاش نشود - در ادامه تایید کرد که تمام ۲۰ خدمه و ملوانان نفتکش «اِم‌تی هانکوک چیمی» در سلامت و امنیت کامل هستند.

کره‌جنوبی: رفتار ایران با خدمه نفتکش خوب است

وی درباره گزارش‌ها مبنی بر دو بار ارسال نامه توسط «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به «مون جائه‌این» همتای خود در سئول، توضیح داد که کره جنوبی در حال بررسی حقایق است ولی محتوای نامه‌نگاری سران دو کشور افشا نخواهد شد.

وزارت خارجه کره جنوبی نیز امروز اعلام کرد که سه کارمند سفارتخانه این کشور در تهران، با یکی از پنج خدمه کره‌ای نفتکش این کشور به نمایندگی از همه آنها، در بندرعباس دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

به نوشته کی‌بی‌اس، دیپلمات‌های کره جنوبی بعد از این گفت‌وگو، تاکید کردند حال پنج تبعه کره‌ای و ۱۵ خدمه دیگر که در نفتکش توقیف‌شده این کشور حضور داشتند، خوب است.

بر اساس این گزارش، سفارتخانه سئول در تهران همچنین قصد دارد همزمان با انجام گفت‌وگوهای بیشتر با خدمه نفتکش، از طریق ارتباط با دولت، قوه قضائیه و مسئولان بندری ایران، آزادی آنها را تأمین کند.

پیش از این، وزارت خارجه کره جنوبی با ادعای اینکه شواهد و مدارکی از آلودگی دریایی توسط نفتکش توقیف‌شده این کشور در تنگه هرمز وجود ندارد، تاکید کرد گفت‌وگوها درباره پول‌های بلوکه شده ایران مجزا از موضوع نفتکش است.

روز دوشنبه بود که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد یک شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست‌محیطی در خلیج فارس توقیف شده است.

دولت کره جنوبی توقیف هانکوک چیمی را تأیید کرده و گفته یکی از یگان‌های این کشور که وظیفه مبارزه با دزدان دریایی را به عهده دارد روانه آب‌های مجاور تنگه هرمز کرده است.

گفته می‌شود شناور مذکور حامل ۷۲۰۰ تن اتانول بوده است. خدمه کشتی را اتباع کشورهای کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار تشکیل می‌دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین