« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
سازمان عفو بین‌المللی سخنان و اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص نپذیرفتن نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور با ادعای تقلب که منجر به یورش هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا شد، «تحریک به خشونت» توصیف کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:بنابر گزارش تارنمای این سازمان، باب گودفلو مدیر اجرایی موقت بخش ایالات متحده حقوق بشری عفو بین الملل گفت: خودداری ترامپ از فراهم کردن مقدمات انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در کشورش، حقوق بشر، امنیت همگانی و حکومت قانون را در معرض خطر بزرگی قرار داده است.

گودفلو افزود: استقبال رئیس جمهوری کنونی (که دوره اش در ۲۰ ژانویه/اول بهمن ماه به پایان می‌رسد) از گروه‌های برتری‌طلب سفیدپوستان و افراط‌گرا، موجب افزایش هرج و مرج و خشونتی شده که شاهد آن در واشنگتن بودیم.

مدیر سازمان عفو بین الملل در باره یورش طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا نیز گفت: ما در سراسر جهان شاهد پیامدهای وخیم انتشار اطلاعات نادرست و تحریک به خشونت‌نژادی یا سیاسی توسط مقام‌های دولتی برای باقی ماندن در قدرت هستیم. روز حسابرسی برای ایالات متحده فرارسیده است. ترامپ بارها خشونت، بی‌نظمی و بی‌قانونی هوادارانش را تشویق کرده است، اما اینها نمی‌تواند اقدامات یک رهبر باشد، بلکه مربوط به یک فرد تحریک کننده است. همه مقام‌های آمریکا باید سخنان رئیس جمهوری کشورشان را محکوم کنند.

به گزارش ایرنا، نشست مشترک کنگره آمریکا به ریاست «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری چهارشنبه شب در حالی پس از سخنرانی ترامپ، آغاز شد، که در همان ساعات اولیه، با یورش طرفداران ترامپ به ساختمان این نشست، نمایندگان را وحشت زده و کنگره را به مدت 6 ساعت تعطیل کرد.

با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و تلاش برای ورود به ساختمان شمارش آرای الکترال کالج، تمام درهای اتاق‌ها و تالارهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان درگیر شدند. در تیراندازی‌ها درجریان این شورش، دست‌کم چهار نفر کشته و دهها تن زخمی شدند، که تعدادی از آنها پلیس هستند. دست کم ۵۳ نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند.


العالم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین