« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
جهان؛
دیپلمات‌های ارشد امارات و بحرین خواستار حضور در مذاکرات برجام و رسیدن به آنچه که توافق بهتر از قبل خواندند، شدند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از برنا، به دنبال تقاضای مضحک رژیم عربستان برای حضور در مذاکرات برجام، دو کشور دیگر همگام با آل سعود، رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز خواستار حضور در مذاکرات برجامی و به زعم خودشان توافقی بهتر شدند.

«یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا در مصاحبه با نشریه «پولیتیکو» گفت، آمریکا باید روابط مستحکم با همه شرکای خود در اروپا و خاورمیانه را حفظ کند و با هر دو گروه در میز مذاکره در زمینه برجام حاضر شود.

وی گفت: «همه ما خواهان توافق هستیم. هیچ کس بیش از ما خواستار توافق نیست. ما از ثباتی که یک توافق جدید به وجود می آورد بهره مند می شویم. چرا باید از داشتن توافق بهتری که باعث ثبات ما می‌شود صرف نظر کنیم.»

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

پولیتیکو در ادامه از نشست پشت درهای بسته مقامات عربستانی، بحرینی و اسرائیلی در روز دوشنبه با برخی اعضای «کمیته روابط آمریکا اسرائیل» که از هواداران پر و پا قرص صهیونیست‌ها در آمریکا هست، خبر داد و نوشت، یکی از از موارد مورد بحث این نشست درباره ایران و توافق هسته‌ای بود.

«عبدالله آل خلیفه» سفیر بحرین در سازمان ملل نیز در مصاحبه با این نشریه آمریکایی گفت برای ما مهم است که بخشی از گفت‌وگو باشیم، زیرا این ما هستیم که در هر خط مقدم قرار داریم و این ما هستیم که باید همه عواقب را تحمل کنیم.

«فیصل بن‌فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی عنوان کرد که ریاض با بازگشت آمریکا به برجام مشکلی ندارد، اما باید عوامل نگرانی در این خصوص برطرف شود که در مقدمه آن ضرورت ممنوعیت دائمی غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران است. این دیپلمات ارشد سعودی پیشتر پا را فراتر گذاشته و خواستار حضور در مذاکرات برجام شده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در توییتی نوشت که هرگونه مذاکره مجدد درباره برجام منتفی است.
کد خبر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: