« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، گزارش می دهد:
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها ماسک را برای کمک به جلوگیری از گسترش کرونا ویروس توصیه می‌کند؛ اما به مشکلات تنفسی, سوزش پوست و عوامل پیچیده دیگری را که با زدن ماسک‌ به وجود می‌آید اشاره‌ای نکرده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، در ادامه ما با مشکلاتی که ماسک برای چشمان ما به وجود می‌آورد آشنا می‌شویم و راه‌حل‌های آن را نیز می‌خوانیم. کسانی که هم عینک و هم ماسک می‌زنند از شیشه‌های بخار کرده‌ عینک‌ و دید تار خود شکایت می‌کنند. در واقع این یک مشکل آزاردهنده است که می تواند در موقعیت‌های خاصی مانند تعمیر ماشین آلات صنعتی و کارهای تخصصی دیگر خطر آفرین باشد و موجب عفونت‌های پلک باکتریایی شود که مشکلاتی مانند:

۱. خشکی چشم

۲. آسیب قرنیه (سایش، خراش)

۳. تحریک ایجاد آلرژی به مواد سازنده ماسک

۴. مسدود شدن مجرای اشکی
جاناتان ولف، اپتومتریست در آردزلی نیویورک می‌گوید: «هوای گرمی که از تنفس در ماسک می‌آید، عامل بسیاری از این مسائل است. افزایش جریان هوا در اطراف چشم‌ها باعث تسریع طبیعی تبخیر و خشک شدن سریع تر از حد معمول چشم‌ها می‌شود که آسیب دیدن قرنیه و بافت ملتحمه را در پی دارد. مقاله ای که در سپتامبر ۲۰۲۰ در مجله چشم پزشکی و درمان منتشر شد به اثرات بالقوه بهداشت ماسک‌ها نگاهی کرد و گزارش داد که پزشکان چشم، از افزایش سوزش و خشکی چشمی در میان کاربران ماسک‌های معمولی خبر دادند. اما کدام مشکل را می‌توانیم تحمل کنیم؟ مشکلات تنفسی و دیگر موارد ناشی از ویروس کرونا یا خشکی چشم؟ با رعایت مورد زیر، می‌توانیم از ماسک بدون آسیب به چشم‌ها استفاده کنیم.

ماسک را در جای درست خود قرار دهید

دلیل اینکه هوای گرم باز دم، چشمان شما را آزار می‌دهد این است که ماسک شما به درستی بر روی بینی نمی‌نشیند. بعضی‌ها با خم کردن سیم ماسک (بزرگ‌تر از بینی خود) راه رفت و آمد هوا برای خود می‌گذارند که این کار اشتباه است. این شکاف بین ماسک و بینی شما، موجب خشکی چشم‌ها و ابتلا به ویروس کرونا می‌شود.

اطمینان از پارچه مناسب ماسک

ماسک هیچ‌گاه نباید با چشمان ما تماسی داشته باشد. خراش قرنیه مربوط به ماسک و تحریک آن می‌تواند بر اثر تماس چشم با ماسک اتفاق بیفتد. بر اساس مطالعه‌ای از دانشگاه دوک که در سال ۲۰۲۰ در Science Advances منتشر شد، پارچه‌های پنبه‌ای دو لایه از بهترین‌ها برای تولید ماسک‌ها هستند.

به چشم‌های خود استراحت دهید

اگر احساس می‌کنید که اجسام خارجی در چشم‌تان هستند یا خشکی چشم دارید می‌توانید روزی یک‌بار از اشک چشم مصنوعی استفاده کنید. قطره‌های روان کننده مانند قطره اشک آور، یک درمان محبوب برای انواع مسائل و مشکلات بالقوه چشمی است. دکتر لیو می‌گوید: «برای کاهش خشکی چشم‌ها مرتبط با ماسک، علاوه بر نصب درست ماسک می‌توانید از اشک مصنوعی نیز استفاده کنید. اشک مصنوعی، چشم‌ها را مانند اشک‌های طبیعی مرطوب می‌کند و در نتیجه از خشکی چشم و عوارض آن مانند قرمزی و حتی تاری دید را برطرف کند.»

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
برچسب ها: ماسک ، سلامت ، چشم‌ ، کرونا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین