« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد:
ستار هدایتخواه؛ دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان در تجمع مردمی و خودجوش دانشجویان، طلاب و عدالتخواهان شهر یاسوج که در محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی، شهید محسن فخری‌زاده بر گزار شد گفت:انتقام بازدارنده و مبنای قرآنی دارد..
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف،مشروح سخنان دکتر هدایتخواه؛ دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان در تجمع مردمی و خودجوش دانشجویان، طلاب و عدالتخواهان شهر یاسوج در محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی، شهید محسن فخری‌زاده به شرح زیر است:


اولاً تشکر می‌کنم از عزیزانی که بانی این حرکت شدند و انشالله این حرکت‌ها استمرار پیدا کند، ثانیاً تشکر می‌کنم از رعایت دستورالعمل‌های بهد‌اشتی. الحمدلله که همه ماسک دارند و فاصله‌ی اجتماعی را رعایت کرده‌اند. خدمت عزیزان ستاد کرونا هم عرض می‌کنم که خاطر‌جمع باشند؛ این تجمع هم در فضای آزاد برگزار شده، هم فاصله‌ها رعایت شده‌ و همه هم ماسک دارند.
 
♦هر روز در کشور ده‌ها پرواز با فاصله کمتر از نیم متر، در فضایی با سقف کمتر از ۲ متر، به مدت چندین ساعت، گاهی بیشتر از ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر هم هستند مشکلی برای شیوع بیماری کرونا ایجاد نمی‌کنند، ولی تجمع چند ده نفری ما با این فاصله‌ای که در فضای آزاد است جای نگرانی ندارد.

 در رابطه با مسائلی که به خاطر آنها تجمع صورت گرفته چند نکته عرض می‌کنم:

➖ نکته‌ی اول پاسخ به بعضی از دوستان که مدعی انقلابی‌گری هستند و بعضی از کسانی که در مقابل این جریان انقلابی گاهی این حرکت‌ها را تقبیح و محکوم می‌کنند، ببینید هیچ حرکت و تحولی در جامعه رخ نمی‌دهد مگر اینکه مردم بخواهند و خودشان در میدان باشند. خداوند فرموده‌: که خود خدا که قدرت بلامنازع دارد در سرنوشت هیچ جامعه‌ای تغییر ایجاد نمی‌کند مگر اینکه آن مردم خودشان بخواهند و برای سرنوشت‌شان حرکت کنند "إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ".

➖ پیغمبران نیز که عقل‌کل بودند و برای تحقق عدالت و توحید در جامعه آمده‌‌اند، باز بدون حضور و خواست مردم نمی‌توانند به اهدافشان دست پیدا کنند. "لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ". پیغمبران با معجزه آمدند، معجزاتی که چشم‌ها و دل‌ها را خیره و محصور خود می‌کند. کتاب و میزان همراه ایشان بوده‌است اما برای اینکه عدالت در جامعه تحقق پیدا کند "لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ ۖ ".

➖ مردم باید قیام و حرکت کنند. حرکت‌هایی که در انقلاب اسلامی تاکنون رخ داده به اتکای مردم صورت گرفته است، از این به بعد هم اگر قرار است تغییری در موازنه‌ها صورت بگیرد و اگر قرار است انقلاب اسلامی آرمان‌های بلند خود را همچنان ادامه دهد، باید مردم در صحنه حضور داشته باشند.

➖ متاسفانه اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند رهبری آنجا نشسته‌اند و باید همه‌ی کار و بارها را به دوش رهبری بگذاریم، این تفکر غلط و انحرافی است و با مبانی قرآنی سازگار نیست. آحاد مردم به ویژه جوانان، نیروهای انقلابی و نیروهای ولایی باید در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند، مطالبه‌گری کنند، از مسئولان بخواهند، مسئولان را نقد کنند و در جاهایی هم باید محکم در برابر انحرافات بایستند.

➖ این نکته اول در رابطه با برخی از شبهاتی که درباره این تجمعات صورت می‌گیرد. البته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قطعاً لازم است و باید توجه کنید در فضای مجازی، و در فضای واقعی و حقیقی باید این حرکت‌ها و آگاهی‌بخشی‌ها و حضور مردمی استمرار پیدا کند.

➖ همین‌جا یک نکته را خدمت عزیزان دولتمرد عرض می‌کنم، به دولتمردان ما که به دنبال مذاکره‌اند، آن هم مذاکره‌ی بی‌خاصیتی که هیچ سودی برای کشور تاکنون نداشته است؛ اگر بخواهید در مذاکرات دست پُر داشته باشید باید خواسته‌های مردمی و اراده‌ی عمومی مردم پشت سر شما باشد، یعنی شما به اتکای خواست مردم می‌توانید در میدان مذاکره با دشمن حرف بزنید.

➖ اتفاقِ ناگواری که در طول این سال‌ها رخ داده، این است که هیچ‌گاه دولت از توان، خواست و مطالبه‌ی مردم که تجلی آن در نمایندگان مجلس است استفاده نکرده است. در دوره‌هایی که مذاکره انجام می‌دادند به طور کلی مجلس را نامحرم می‌دانستند، درحالی‌که آمریکایی‌ها برای به کرسی نشاندن اهداف خودشان از حضور کنگره استفاده می‌کردند. همه جای دنیا اینچنین است که نمایندگان مجلس به عنوان کسانی که مظهر اراده ی ملی هستند برگ‌های برنده‌ای می‌توانند باشند در مذاکراتی که با رقیب و دشمنانِ خود دارند.

➖ الان می‌بینیم که آقایان می‌خواهند مجلس را دور بزنند؛ مصوبه مجلس در واقع خواستِ ملت ایران است، و حتی اگر بنای مذاکره باشد می‌تواند یکی از برگ‌های برنده باشد، که البته مقام معظم رهبری فرمودند ما مذاکره نخواهیم کرد پس این، خلاف منویات مقام معظم رهبری است.

➖ حرکت مجلس کاملاً مبنای قانونی دارد، هم بر اساس قانون اساسی‌ست که مجلس می‌تواند در همه امور قانونگذاری کند. تعجب و تاسف از کسی که سوگند یاد کرده‌ تا پاسدار قانون اساسی باشد و خلاف قانون اساسی اظهارنظر می‌کند. براساس شروط ۹ گانه‌ای که مقام معظم رهبری برای اجرای برجام تعیین کرده‌اند مجلس باید بر اجرای این شروط نظارت کند؛ پس این هم مبنای درستی است و یکی از اهداف این‌گونه حرکت‌ها، حمایت از این مصوبه‌ی مجلس است.

➖ اما همانگونه که اشاره شد، این تجمع و حرکت به خاطر درخواست و مطالبه‌ی انتقام است. قرآن از ما خواسته که؛ :فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ"، کسانی که به جان، مال، حیثیت و تمامیت ارضی شما تجاوز می‌کنند، مثل همان را باید به آنها تعرض کنید و پاسخ دهید. البته همچنان که بعضی از مسئولان به خصوص مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند این اقدام باید همراه با دقت باشد.

➖ اما اینکه کسانی بخواهند پاسخگویی به این حرکت خبیثانه و جنایتکارانه را فقط سر میز مذاکره و به اصطلاح در رفتارهای دیپلماتیک بدهند بر خلاف مبنای قرآنی است. آنها شخصیت‌های شما را زده‌اند، استوانه‌های علمی و دفاعی ما را می‌زنند، ما هم طبق فرمانِ قرآن باید بزنیم، نباید کوتاه بیاییم.

➖ آن‌ها که می‌گویند شما زبان دنیا را نمی‌فهمید و مقصودشان از دنیا هم آمریکا و صهیونیست‌هاست، زبان این‌ها زبان زور است؛ دارید به صراحت می‌بینید. زبان اینها زبان زور است و باید شما هم با زبان زور پاسخ آنها را بدهید، بدون زبان زور و قدرت نمی‌توانید حق تان را بگیرید، نمی‌توانید از حق تان دفاع کنید.

➖ الان می‌بینید که نه آمریکایی‌ها این حرکت را محکوم کرده‌اند و نه خیلی از به اصطلاح کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا. تعجب و تاسف‌بار است که بعضی از مسئولین ما جوری حرف می‌زنند که انگار سخنگوی اتحادیه اروپا هستند، دعوت به آرامش، دعوت به حل مسائل از طریق دیپلماتیک. آیا اگر سخنگوی اتحادیه اروپا بخواهد حرف بزند به غیر از این چیزهایی که بعضی از مسئولین ما می‌گویند چه چیز دیگری خواهد گفت؟!

➖ بنابراین اصل انتقام مبنای قرآنی دارد حالا بعضی‌ها شاید دچار کج‌فهمی شوند که ما در آموزه‌های دینی انتقام نداریم و فلان؛ آن انتقامی را که می‌گویند شما دنبال انتقام‌جویی نباشید، در جامعه‌ی دینی است، نسبت به برادر دینی است که می‌گویند باید عفو و گذشت داشته باشید. نسبت به دشمن کمترین کوتاهی نباید بکنید آن هم دشمن شیطان‌صفت، دشمنی که امام فرمودند شیطان بزرگ است. اگر یک قدم کوتاه بیایید شیطان ده قدم جلو می‌آید. دشمنی که قرآن می‌فرماید دست از شما بر نمی‌دارد مگر اینکه ریشه شما را بکند؛ "وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ". دست بردار نیستند، مگر آنکه از همه آرمان‌ها و ارزش‌هایتان دست بردارید و تسلیم و مطیع آنها شوید؛ "وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ". این‌ها مدام به دنبال نابودی شما هستند به چیزی کمتر از براندازی راضی نیستند.

➖باز بعضی از به اصطلاح مقدس‌مآب‌های کج‌فهم، نگویند انتقام دور باطلی است. انتقام از دشمن دور باطل نیست، دشمن وقتی دید که شما روحیه انتقام‌جویی و قدرت انتقام‌جویی دارید، بازدارنده است. جلوی رفتارهای خبیثانه و جنایتکارانه‌ی دشمنِ شما را خواهد گرفت، پس این مطلب را نیز باید دقت کنیم.

➖ نکته‌ی بعد که لازم است حتما اشاره کنیم، به عزیزان مسئولان امنیتی و اطلاعاتی کشور است، بخصوص کسانی که وظیفه دارند از جان شخصیت‌های ما به ویژه شخصیت‌های علمی ما حفاظت کنند. دشمن الان به بعضی از شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی ما کاری ندارد بلکه خیلی خوشش می‌آید که این‌ها همچنان باشند. دشمن نشانه‌ها و مظاهر قدرت و اقتدار ما را نشانه گرفته است پس باید از این‌ها محافظت کرد. البته باز ما خدایی نکرده نمی‌خواهیم مجاهدتِ مدافعان‌مان در عرصه امنیت را انکار کنیم. کارهای بزرگی کرده اند، در همین چند ماه اخیر بعضی از سرانِ گروهک‌های تروریستی را در خارج از کشور دستگیر کرده‌اند؛ اما حرف ما این است وقتی ما می‌توانیم در خارج از کشور بعضی از سران تروریستی را دستگیر کنیم چرا در داخل کشور مراقبت بیشتری نداشته باشیم، از نیروهایمان به صورت ویژه باید مراقبت کرد.

 درعین‌حال ما عرض کردیم که قدردان مجاهدتِ مجاهدان عرصه‌ی امنیت هستیم و انشاءالله باید این عزیزان را حمایت کنیم که در این میدان تضعیف نشوند، این هم نکته دیگری‌ست که حتماً باید مورد توجه عزیزان قرار گیرد.

➖ چون بنا نیست که مفصل صحبت شود نکته آخر این است که؛ اینگونه حرکت‌ها و اینگونه تجمعات چه در فضای مجازی و حقیقی به عنوان یک مطالبه باید استمرار پیدا کند و مسئولان ما باید پاسخگوی مطالبه‌ی عمومی مردم باشند، و ان‌شاءالله اگر قرار است که اقدامی صورت گیرد این‌قدر فاصله ایجاد نشود که دشمن باز جری و جسور شود.  هشت تا ده ماه بین شهادت شهید سلیمانی تا شهادت شهید فخری‌زاده، دشمن را جسورتر کرد. باید عکس‌العمل قاطع و موثر باشد تا دشمن جسارت پیدا نکند. عزیزان جوان دانشجو هم ضمن مطالبه‌گری راه بلند شهید فخری‌زاده را ادامه دهند و آن راه حضور در عرصه علمی و تلاش و مجاهدت علمی‌ست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: