« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
واکنش‌های امام جمعه موقت یاسوج در محکومیت ترور شهید فخری‌زاده:
حجت الاسلام خاضع در تجمع مردمی و خودجوش دانشجویان، طلاب و عدالتخواهان‌ این شهر در محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان گفت:اتفاقا اگر به دنبال تنش‌زدایی هستید، اگر می‌خواهید تنش در منطقه ایجاد نشود باید پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده بدهید....
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛امام جمعه موقت یاسوج در تجمع مردمی و خودجوش دانشجویان، طلاب و عدالتخواهان‌ این شهر در  محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان گفت:اتفاقا اگر به دنبال تنش‌زدایی هستید، اگر می‌خواهید تنش در منطقه ایجاد نشود باید پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده بدهید. اگر دشمن پاسخ قاطع نگیرد جری‌تر خواهد شد

مشروح صحبت‌های حجت‌الاسلام خاضع؛ امام جمعه موقت شهر یاسوج در تجمع مردمی و خودجوش دانشجویان، طلاب و عدالتخواهان‌ این شهر در محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی؛ شهید فخری‌زاده به شرح زیر است:

از همه شما عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم. برادران و خواهران گرامی‌ای که در این تجمع خودجوش دانشجویی و روحانیت حضور پیدا کردید، در هفتمین روز شهادت دانشمند برجسته‌ی هسته‌ای و دفاعی کشورمان، فخر ایران زمین شهید فخری‌زاده که هم یاد و نام این شهید را گرامی بدارید و هم مطالبه‌ی به‌حق انتقام را از مسئولین کشور داشته باشید، وظیفه خود می‌دانم از همه شما عزیزان که حضور پیدا کردید از جریان‌های مختلف دانشجویی و عزیزانمان در حوزه و همچنین جریان عدالتخواه تقدیر و تشکر کنم.


 ♦امیدواریم که انشالله خداوند به ما این توفیق را عنایت فرماید که بتوانیم پیام حکیمانه‌ی مقام معظم رهبری را در پی شهادت این شهید بزرگوار عملی بکنیم که معظم‌له دو خواسته از ما و مسئولین داشتند؛

1⃣ ادامه راه علمی شهید، که این وظیفه‌ی همکاران شاگردان و همه جوانان مومن و انقلابی است که انشالله راه این شهید را با قدرت ادامه بدهند.

 2⃣ مطالبه‌ی انتقام از عاملان و آمران این جنایت است که امیدواریم این دو خواسته‌ی مقام معظم رهبری محقق بشود.

♦درباره‌ی شان نزول آیه‌ی شریفه‌ی قرآن که "فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل مااعتدی علیکم" عرض کنم؛  حتی در ماه حرام هم دشمن اگر به شما تعدی بکند شما باید پاسخ بدهید، وقتی پیمان صلح حدیبیه بسته شد و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و اصحاب و یارانش عازم حج بودند مشترکان آمدند علیرغم  پیمان، سر راه پیامبر را گرفتند، آزار و اذیت کردند با پرتاب سنگ و تیر می‌خواستند مانع از حضور پیامبر در مکه و انجام مراسم حج بشوند که این آیه نازل شد؛ "هرکس به شما تعدی و تجاوز بکند شما مانند آن را بر او تعدی و تجاوز بکنید."

♦دشمنان انقلاب از بدو پیروزی انقلاب توطئه‌های مختلفی داشتند که یکی از آن‌ها حذف چهره‌های اصلی انقلاب بود، و بعد دنبال حذف دانشمندان ما بودند که این حاکی از ضعف، استیصال و زبونی دشمنان ماست، حاکی از قدرت دشمنان ما نیست، حاکی از اقتدار جمهوری اسلامی است.آن‌ها می‌خواهند با ترور شخصیت‌های انقلابی ما جلوی پیشرفت علمی ما را بگیرند، اما شاگردان این شهدا، همکارانشان، همراهانشان، بعد از ترور با انگیزه‌ی مضاعف راه آنها را ادامه خواهند داد و اجازه نخواهند داد که دشمن به منویات شوم خودش و اهداف پلید خودش دست پیدا بکند، و امروز می‌ببینیم در طول این ۴۲ سال خیلی از کسانی که دنبال حذف جمهوری اسلامی بودند به تعبیر مقام معظم رهبری مردند، از دنیا رفتند و بدنهایشان خوراک مار و مور شد، اما جمهوری اسلامی مقتدر به راه خودش ادامه می‌دهد، ولذا این آیه‌ی اعتداء که یک باب فقهی هست و استدلال منطقی دارد که اگر دشمن آمد به شما تجاوز و تعدی کرد، باید مثل آن را پاسخ بدهید، اگر پاسخ ندهید دشمن جری‌تر خواهد شد.

♦بعضی‌ها خائنانه و یا خوش‌بینانه بگوییم غافلانه، این مطلب را مطرح می‌کنند که اگر ما انتقام بگیریم تنش در منطقه ایجاد می‌شود، اینها اگر خائن یا غافل نیستند باید به ایشان بگوییم تنش ایجادشده است! با ترور تنش به وجود آمده است. دشمن وقتی فرمانده بین‌المللی جبهه‌ی مقاومتِ ما را در فرودگاه بغداد ترور می‌کند این تنش را آغاز کرده است، تنش به وجودآمده است، اگر شما سکوت کنید، اگر انتقام درخور نگیرید باعث می‌شود که از فرودگاه بغداد برسند به دماوند و این دانشمند برجسته را ترور بکنند!

♦اتفاقا اگر به دنبال تنش‌زدایی هستید، اگر می‌خواهید تنش در منطقه ایجاد نشود باید پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده بدهید. اگر دشمن پاسخ قاطع نگیرد جری‌تر خواهد شد و دانشمندان و شخصیت‌های بعدی را ترور می‌کند، اما اگر دشمن پاسخ قوی و قاطع دریافت کرد و هزینه‌ی ترور برایش بالا رفت، باعث می‌شود که از برنامه‌های بعدی‌اش دست بکشد. بنابراین حتی اگر برای جلوگیری از تنش در منطقه هم هست که استدلال می‌کنند، تنها راهش انتقام و پاسخ سخت و شدید و قوی‌ست.

♦درخصوص این بحث جدیدی که مبنی بر مذاکره دنبال می‌کنند به دنبال برجام‌های ۲و۳ هستند. برجام‌‌های بعدیشان بحث منطقه‌ای‌ست، بحث موشکی‌ست، یعنی مولفه‌های اقتدار و قدرت و امنیت ما. هیچ انسان عاقلی هیچ انسان باغیرتی بر روی مسائل امنیتی کشورش مذاکره نمی‌کند، معامله نمی‌کند، امنیت قابل معامله نیست ، امنیت به مثابه ناموس انسان است، مگر انسان باشرف و باوجدانی پیدا می‌شود که بر روی ناموسش مذاکره معامله بکند؟

♦وانگهی شما از برجام اول چه به دست آوردید؟ برجامی که قراربود بالمره همه تحریم‌ها را لغو بکند. آفتاب تابانش خواندید دستاوردش چه بود؟ گفتید بردـ برد! هر انسانی به این نتیجه می‌رسد که بردـ برد یعنی اگر این مذاکره و توافق نفعی دارد باید پنجاه ـ پنجاه باشد، و دو طرف از آن منتفع بشوند، اگر هم ضرری دارد باید دو طرف در این ضرر شریک باشند، به این بردـ برد می‌گویند. اما ما دیدیم که از طرف ما به همه تعهدات عمل شد، هسته‌ای ما رفت، دانشمندان ما رفتند، عزت ما رفت، تحریم‌ها هم بیشتر شد، و نتیجه‌ی مدیریت آقایان که خودشان را مدعی مدیریت می.دانند، دلار سی و خرده‌ای، و سکه آنچنانی، و پرواز مرغ، مسکن هم که دیگر برای جوانان آرزو شده است، بعد هم مدعی مدیریت هستند، مدعی هستند که زبان دنیا را می‌فهمند.

♦شما که می‌گفتید ما زبان دنیا را می‌فهمیم، و با مذاکره و با برجام تحریم‌ها را لغو می‌کنیم. الان که باید پاسخگوی این مدیریت ناکارآمد و ضعیف خود باشند، می‌گویند خوب علتش این تحریمهاست! بالاتر از تحریم جنگ اقتصادی در جنگ اقتصادی هستیم، شما که زبان دنیا را بلد بودید، پس چرا دشمن با ما وارد جنگ اقتصادی شد؟ مگر قرار نبود در برجام همه اینها از بین برود؟ بنابراین هر انسان عاقلی، هر انسان باوجدانی، هر انسان باشرفی، به خودش اجازه مذاکره‌ی مجدد با دشمن، با قاتلین سردار عزیز و شهدای هسته‌ای ما را نخواهد داد، و تنها راه؛ ایستادگی، مقاومت، تکیه به مردم و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی‌ست.

♦ان‌شاء‌الله امیدواریم که آقایان بر سر عقل بیایند، و یک بار هم که شده به توانمندی‌های داخلی مراجعه بکنند، و دست از مذاکره با دشمن و شیطان بردارند که هیچ سودی به حال ما نخواهد داشت. امیدوارم ان‌شاءالله خدای سبحان به همه‌ی شما و ما توفیق عنایت بکند که بتوانیم ادامه دهنده‌ی راه این شهدای عزیز و پُرافتخار باشیم.

♦مجددا تقدیر و تشکر می‌کنم از عزیزانی که برگزارکننده بودند، و از شرکت‌کنندگان عزیز، و از اینکه نکات بهداشتی را رعایت کردید، هم فاصله‌گذاری اجتماعی، و هم ماسک و هم در فضای باز برگزار کردید که کسانی هم اگر بخواهند احیانا سوء‌استفاده‌ای بکنند نتوانند از این تجمع شما، و از این مطالبه‌ی به‌حقِ شما سوء‌استفاده کنند. همه می‌دانیم بخاطر این شرایط نمی‌شد که جمع کثیری از مردم حضور پیدا بکنند، شما عزیزان به نمایندگی از مردم انقلابی و ولایتمدار استان و مرکز استان حضور پیدا کردید تا ان‌شاءالله صدای رسای خودتان را به گوش مسئولین برسانید. امیدواریم که ان‌شاءالله این خواسته‌های به‌حقِ شما مبنی بر انتقام سخت، و همچنین اخراج این جاسوسانی که در پوشش بازرسان آژانس در کشور ما فعالیت می‌کنند جامه‌ی عمل پوشانده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: